Intellectuelen geloven ook

“Jij kan gewoon niet toegeven dat hij gelijk heeft, enkel en alleen omdat hij niet jouw politieke ideeën deelt, welke dat dan ook precies zijn. Mijn vader staat tenminste ergens voor.”
- ik heb hem toch gelijk gegeven, en bovendien waren we het eens dat mensen van het kaliber Bolkestein bijna niet meer voorkomen. Waar we het niet over eens zijn is dat de tijden zijn veranderd en dat er daarom andere politici zijn.
...



... het volledige verhaal:

...

“Als we zo door gaan praten we alleen nog maar over politiek en werk, wat dat laatste bij jou ook precies wezen mag.”
- dank je, zei ik.
“Ik wordt af en toe gek van je, weet je dat.”
- Misschien moeten we een keer op vakantie…
Na een lange stilte voegde ik daar aan toe: Waarom gaan we niet met zijn allen een keer naar Argentinië?
“Als je dat denkt vergis je je echt. Wij hebben daar niets te zoeken. En jij ook niet.”

--
Update 15 aug 2020. Ik lees op dit moment het boek "Arrogantie," van wetenschapper, filosoof, maar vooral wiskundige Ronald Meester. Over het virtuele gevecht onder wetenschappers over geloof, religie en wetenschap dat alles zou verklaren. Hetgeen niet zo is volgens RM.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?