En zelfs Hamilton zegt sorry

En ik vraag me dan af: is dit nu zo anders als in de financiĆ«le wereld? Ook hier gaat het om bonussen, om "performance" en eerlijk spelen. Als sponsor van de F1 heeft de ING wel wat risico genomen destijds. Een sport kan ook je imago schade toe berokkenen, zoals de Rabobank vorig jaar heeft ondervonden met de dopingzaak. 
Positief is dat de ING het team van Renault steunt, met boegbeeld Alonso waar niets op aan te merken valt. Anderen die hem voor gingen (in dit blog): 
-- 16 nov 2021. Dat was toen, nu met Verstappen zegt Hamilton geen sorry meer...

-- 31 jan 2022. Boris Johnson kan aan het sorry-lijstje toegevoegd worden. Feesten terwijl de gewone mens met corona voorzichtig thuis blijft...

-- 10 juli 2022. Dit keer niet over de financiele crisis, maar over uitlatingen over Poetin:

Ecclestone zei ruim een week geleden in Good Morning Britain onder meer dat hij "nog altijd een kogel zou willen vangen" voor "wereldgozer" Poetin, die volgens hem "alleen maar heeft gedaan waarvan hij dacht dat het goed was". De Formule 1 nam afstand van die uitspraken.

De 91-jarige Brit komt nu terug op zijn woorden. "Mensen zeggen of doen soms dingen zonder er goed over na te denken. Dat heb ik in dit geval ook gedaan", zei hij in een interview met Sky Sports.

"Ik kan me voorstellen dat mensen denken dat ik goedpraat wat Poetin in OekraĆÆne heeft gedaan. Maar zo bedoelde ik het niet. Ik ben opgegroeid tijdens de oorlog, dus ik weet wat het is." (bron Nu.nl)

Sorry-zeggen blijft onderdeel van onze cultuur. Gelukkig kan men vrij eenvoudig sorry zeggen. Sorry doen is wat anders.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?