"Whisky" – U moet meer lachen!

In St Petersburg mag best wat meer gelachen worden. En daarom is het project “simply smile” opgestart. Het idee is om zo beter en extra te wapenen tegen de financiële en economische crisis.

"Het gaat om een experimenteel Project. In de hele geschiedenis van externe publiciteit in de stad is nog nooit eerder een Project van dit type gerealiseerd ", vertelt de chef van de afdeling in de gemeente die verantwoordelijk is voor publiciteit en media, , Yuri Sinchuk.

Van een project zal altijd achteraf geëvalueerd moeten worden in hoeverre de doelstellingen zijn gehaald, maar het idee is aardig.
Maak de mensen er maar attent op dat ze meer kunnen lachen, want soms vergeten ze gewoon die mogelijkheid.

Of het een cultuurverandering zal teweegbrengen is natuurlijk een tweede. Als er verder niets verandert is de kans klein. Maar als de campagne internationaal publiciteit ontvangt komt er misschien een sneeuwbal effect.

Yuri geeft aan dat het project "niet alleen sociaal” is maar interactief en emotioneel en dat het primaire doel is om "positieve emoties op te wekken".

Op haart beurt geeft Tatiana Protasenko (Sociologisch Instituut van de Russische Academie van Wetenschap) dat volgens de peilingen, in begin april de inwoners van St. Petersburg meer angst en bezorgdheid voelden, iets dat enigszins in tegenstelling is met de economische situatie van het moment.

"30% van de inwoners denkt dat de economische situatie (voor hen) verslechtert, ondanks de stijgende salarissen. Het aantal ontslagen stabiliseerde zich.” Desondanks houdt de bezorgdheid aan en dit project is een van de beste manieren voor de inwoners om elkaar te helpen.

Het project is een initiatief van de studenten van de universiteit van Technologie en Ontwerp in St. Petersburg en bestaan uit tientallen artistieke werken die de mensen die Internet of telefonisch kunnen waarderen.

(www.rosario3.com/noticias/enserio/noticias.aspx?idNot=48502)

... Interessante ontwikkeling om te volgen. Gaat het hier om een echte cultuurverandering of om een incidenteel project gegeven de crisis. Wat is de invloed van dit alles als de crisis eindigt. Zal men het leven zonniger inzien?
Er is zeker ook een parallel met het bedrijfsleve; waar bedrijven soms investeren in een extern imago (meer glimlachen), maar dan moet dit ook wel intern "kloppen" en afgestemd worden. Vaak gebeurt dit laatste niet en verdwijnt de lach even snel als hij verscheen...

-- Nov 2024 afbeelding toegevoegd, obv "simply smile." Dat brengt me op het volgende, dat zomaar even lachen, Smiply smile een goed en gaaf gebit vereist. Lachen of de glimlach is een trademark van de tandarts. En dan past het gezegde, lachen als een boer met kiespijn...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Economie - Teveel wiskunde, te weinig geschiedenis?

Begraven of cremeren?