Het werk van Martin Bril – Een grote roman

Op het nieuws – en even daarvoor vlak voor het einde van DWDD – hoorde ik het pas over Martin Bril. Chabot vertelde daar dat Martin zich “zorgen” gemaakt had dat hij geen roman geschreven had. Wel veertig boeken waar er binnenkort ook nog een van uitkomt. Maar toch die roman hebben willen schrijven. Omdat het zo hoort? Ja want dan hoor je er pas echt bij, het establishment. Zou dat het zijn?

In een getoond interview op het nieuws vertelde Martin dat hij de dood enigszins aan zag komen: “daar ga je toch wat scherper van leven.” Knap is dat zo’n houding.
Maar is zijn werk nu af, ook al heeft hij het eind zien naderen?
Bart Chabot: “jouw werk is in feite een grote roman.”

Of ik hem als goede vriend dat zou vertellen aan het publiek na zijn dood, vraag ik me af. Ik had denk ik gezegd: “jouw stijl was uniek genoeg, daar hoorde geen roman bij.”

14 mei: zojuist vond ik nog een column van hem "Praatjes" getitelt: Vrouwen hebben meer praatjes dan mannen... "vrouwen kunnen niet denken als ze niet praten."

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?