Netwerken of op eigen kracht?

Op twee momenten van de dag keek ik naar de post. De krant viel ‘s morgens om de kokosmat, en een paar uur later lagen er meestal was losse enveloppen en reclamemateriaal. Maar er zat nog geen brief bij met een verlossend woord. Dat was meestal het moment dat ik de krant uit had gelezen. Daar nam ik de eerste jaren na mijn nieuwe leven ruim de tijd voor, geheel tegen de trend in. Veel mensen namen geen nieuw abonnement meer. Te duur en te weinig tijd om te lezen. ... 

het volledige verhaal: ...

-- 18 okt 2020. Ik dacht dat ik wel meer over netwerken had geschreven, maar dat viel tegen. In het boek Big Potential, schrijft Shawn Anchor (psycholoog) over het belang van netwerken. Zonder netwerken kan je "small" potential bereiken, maar echt Big Potential gaat niet zonder netwerken. De drie types die je in je netwerk moet zien te krijgen zijn de pijlers, bruggen en uitbreiders. De eerste voor steun bij moeilijkheden, de bruggenbouwers om je met nieuwe mogelijkheden te verbinden en de "extenders" om je uit je comfort-zone te pushen...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?