Mijn eerste vakantiebaan

Ik kwam steeds meer op gang. Al die energie die de afgelopen jaren weglekte vloeide ineens weer terug. Ineens werd het me duidelijk. Kennis die ik vergaard had met het schrijven over bedrijfsarchitectuur, over kernwaarden, de organisatieregels om op koers te blijven, de biografie van een manager… had me niet meer dan uitstel van executie opgeleverd. Zelf stond ik buiten spel. Het was nu tijd om zelf positie te nemen. Waar bevond zich mijn eigen productieve sterkte? Wat was mijn biografie waaruit ik zou kunnen afleiden wat me te doen stond? Wat logischerwijs mijn volgende stap zou zijn?


... het volledige verhaal:


Of:

Mijn professionele biografie staat natuurlijk vol van klussen die de complexiteit van de tomatenplukken ver overstijgen. Maar toch gaat het in essentie bij iedere klus toch om maar een beperkt aantal productieve elementen. En je kan niet overal in uitblinken.
Als ik terug denk aan mijn tijd als tomatenplukker en de aansluitende reeks van banen dan herken ik toch wel een patroon.

-- (uit ander blog van 2010)
Ever since my first “job” selling Girl Scout cookies, I believed that business could be a force for good. Today, I know it is. Irene B. Rosenfeld, Chairman and Chief Executive Officer

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?