De Rijdende Rechter: even geen oordeel

De Rijdende Rechter, mr. Frank Visser, was op bezoek bij Matthijs (en vooral Jan Mulder) in DWDD.

Wat de heer Visser precies gedacht moet hebben weet ik niet, maar ik vrees het ergste. De goede man werd ronduit uitgelachen. Een zeer professionele instelling overigens van de rechter, precies als het voorbeeld dat hij zelf gaf over de dokter die serieus moet blijven als de patiënt zijn probleem uit: "als ik hier druk, heb ik daar pijn." Die professionaliteit kom je niet vaak tegen.

En dan de rechtscultuur, "waarom moet rechtspraak alleen over aandeelhouders gaan, " of woorden van gelijke strekking. De "tingel-tanger" problemen zijn even serieus als anderen rechtszaken en vragen dus aandacht. Overigens is de rijdende rechter een programma dat al vijftien jaar meegaat. Langer dus dan de wereld draait door. Bij DWDD moeten ze even opletten; niet alleen het bankwezen werd gestraft voor arrogantie.
 

Jan Mulder: "Rechter in Zaandam? Ja..."

Ik stel voor dat Matthijs van Nieuwkerk of de redactie van DWDD De Nederlands-Pakistaanse Schrijfster Naema Tahir eens uitnodigt…

Naema Tahir vertelt in een interview met HUMO: "Nederlandse humor vind ik walgelijk… Wat ik aan de Britse humor zo leuk vind is dat men er nooit iemand in bespot."

Ik ben benieuwd hoe dat bij DWDD uitpakt, misschien is ze al in de uitzending geweest...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?