Ook zo'n verandering - geen lease-auto meer

Een glas met resten sinasappelsap stond op het aanrecht. Had ze dat niet in de vaatwasser kunnen doen? Die was vol bemerkte ik. “Straks even aanzetten.” De kinderen zaten te eten voor de tv. Mijn dochter wilde een lift naar school, “omdat het regende.” Hoe moet dat dan met het milieu, vroeg ik haar, maar “daar konden we het vanmiddag wel over hebben,” zei ze. “Onder het eten.” Mooi is dat.

...



...

Thuis in de hal lag de post op de grond. Een brief viel direct op, door het rood gefrankeerde poststempel bovenin. Ik maakte de brief meteen open en was aangenaam verrast. Veranderingen in je leven komen op momenten dat je het niet verwacht. Maar laat ik maar niet te snel van stapel lopen...


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?