Update Bayer (registered / trademarks)
Wanneer je jaarverslagen afzoekt op vreemde begrippen, dan kom je op een andere manier binnen, vaak door een opening die je in de vooringang niet zomaar opvalt. Bijvoorbeeld de afkorting, nhl. Wat is dat en wat is dat voor Bayer?
non-Hodgkin lymphoma (NHL) gaat samen met: Claim(s) over Roundup.
Roundup, roundup, wat was dat ook al weer. Uit de jaarverslagen, met nu een focus op trademarks komt naar voren dat Roundup er niet altijd was bij Bayer. [Ingewijden weten dat het te maken heeft met de overname van Monsanto].
Ik heb eens naar de trademarks gekeken. Niet elk jaar kom je elk product of "tm" even vaak tegen. Wat zegt dit over de jaren heen. In deze korte analyse heb ik een aantal jaren samengevoegd:
- 2015: Levitra™,yaz™,Beyaz™,Link™,/Bepanthol™,Safyral™,/yaz™,Staxyn™,Finacea™,Council™,Phytobac™,Scholl’s™,/Ciprobay™,prime™,Biovital™,structese™,Zelnate™,BiTE™,Synephrine™,Benerva™,AngioJet™,Tool™,/Safyral™,/Skyla™,Bactine™,Betapace™,Xtra™,Radimetrics™,Breeze™,Ocella™,Nortica™,Dedicate™,Dismo™,Mira™,Emerald™,Microlet™,Lampit™,Fetch™,Flector™,Jetstream™,Forest™,Green™,GrantsTargets™,GrantsLeads™,GrantsApps™,Gianvi™,Germanin™,Nunhems™,Elite™,Garten™,Polyzone™,Bronkaid™,Rice™,Requiem™,Consento™,Contour™,ProPlus™,PartnerYourAntibodies™,stoxx®,Council®,
- 2019: DEKALB™, DeRuiters™, CELL+GENE™, Root2Success™, YieldGard™, Skinoren™, Travocort™, FoundationOne™, Opdivo™, Advantan™, Adynovate™, Emesto™
- 2021: Astepro™, AleveX™, VTPro4™, Intacta™, LAIF™, Pro™, Friendly™, CalmaLAIF™, II™, PROTAC®
- 2023: Nebido™, CoverCress™, Cortate™, A+D™, Solarcaine™, Wang™, Vynyty™, ThryvOn™, Breakers™, Nimotop™, Indiflin™
- 2024: KangWang™, Aerius™, iblon™,CycloProgynova™, Vios™, IberoFlora™, Varro™, Proctosedyl™, Beyonttra™, Qlaira™, Plus™, Androcur™, MRXperion™, Talcid™, MEDRAD™, Primovist™, Euphytose™, OcuClick™, KNOMATIC™, Velsinum™, Priorin™, Trecepta™, Huskie™, Tabcin™, Citracal™, Delatpine™, USEtox®, IFRS®, IFRIC®
IFRS hoort niet in het rijtje thuis, natuurlijk...
Maar toch krijg je zo een beeld van wat er in een bedrijf speelt. Dit zijn zeker niet alle tm's (ca... %) maar niet elk product of concept achter het handelsmerk krijgt altijd even veel aandacht. Dat fluctueert.
Reacties