Verder alles goed (™)

Geachte lezer,

Met geachte lezer bedoel ik dan vooral de potentiële lezer van het boekenweekgeschenk. Dit boek moet u niet lezen. En ik zal vertellen waarom.

Wat Nico Dijkshoorn hier doet is a-sociaal en dat voor een onschuldig-lijkend boekenweekgeschenk is dat van nog grotere inpertinentie. Het argument zal niemand ontgaan, wat de schrijver hier doet is de taal uit het publieke domein tot zich nemen en er zijn stempel op drukken. Van een onschuldig "verder alles goed" ... vraagteken / uitroepteken wordt het een handelsmerk waar u in de toekomst voor moet betalen. Hij verkoopt uw publieke uitlatingen aan de beste bieder via een uitgever wiens moraal beperkt blijft tot het verdienen van geld ook al gaat dit ten koste van andermans welzijn. Het publieke domein privatelijke toeëigenen voor commercieel gebruik is wat MegaUpload nog niet mag worden aangerekend. En dit ten tijden van de crisis.
Deze grap is niet nieuw. een andere schrijver (RG) heeft dit eerder gedaan, met de term "ik ook van jou." Deze vondst heeft mijn liefdesleven een catastrofale wending gegeven. Ik wist niet meer wat te beantwoorden en nu zeg ik helemaal niets meer. Steeds maar weer iets nieuws verzinnen voor iemand als ik is niet te doen. Ik ben wel creatief maar niet naar mensen toe, dan klap ik voortdurend dicht.

En nu zonder nog een liefdesleven van enig niveau probeer ik op zijn minst wat kennissen en vrienden te onderhouden en gebruik dan regelmatig de woord sequentie waar Nico nu een taboe op legt. Ja, verder is alles goed. Wat moet ik dan zeggen of vragen!

Hij zet het ons betaald!

Dames en heren. Pik dit niet en luister nooit meer naar Nico Dijkshoorn. Heeft heeft nog een grotere handelsmentaliteit dan een bankier of uitgever of andere archetypische handelaren. Koop deze week of wanneer die boekenweek in Nederland ingaat GEEN boek. OF laat in ieder geval dat zogenaamde geschenk liggen.

Met vriendelijke groet,

Astor de Wit

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?