Sponsoring strategie ING

"ING hoofdsponsor Nederlands Elftal," klinkt het in de kranten vandaag. Dat is een radicale wijziging van richting sinds de Formule-1 ervaring. Bij de Formule 1 was de strategie Going-global door internationaal bereik, nu is het bereik ook wel internationaal, maar dan echt gericht op het Nederlandse cultuurgoed. Wat betekent dit voor de internationale ambities? En hoe kijkt een land als Spanje, met ING Direct, aan tegen dit sponsorschap?

http://mcenv.blogspot.com/2008/10/ing-uit-de-bocht.html

--
Nu mei 2016 klinkt het geluid dat Heineken zich wil richten op de Formule-1 sponsoring. Dat lijkt veel logischer dan destijds de ING. Beide bedrijven hebben niets met autosport te maken (zoals Shell via benzine, ) maar nu Max Verstappen zich als Nederlandse held ontwikkeld in deze sport ligt het heel anders. Dan past de heineken sponsoring bij de Formule 1. Nu moet het gerucht nog realiteit worden. Max Verstappen heeft alvast zijn eerste F-1 overwinning, als jongste coureur ooit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?