Aler nieuwe directeur alex

Marcel Kalse, momenteel directeur Particulieren bij de online broker waar hij al sinds de oprichting bij betrokken is, zal Binck verlaten, zo meldt de website Blikopdebeurs. Alex werd 2007 overgenomen door Binck. In een reactie op het artikel op de website stelt Binck bij monde van Harmen van der Schoor: "Vanuit BinckBank bevestig ik dat Marcel Kalse, directeur particulieren, BinckBank zal verlaten. Achtergrond hierbij is een verschil in inzicht in te voeren beleid met het bestuur van BinckBank". Kalse zal worden opgevolgd door Matthijs Aler, momenteel algemeen directeur BinckBank Frankrijk (Bron: AFM Financial news)

Ik lees net dat de heer Aler 33 jaar jong is. Dat is een hele uitdaging voor een directeur van de vermogensbank alex.
Mijn eerste indruk: de oude directeur moest het veld ruimen omdat hij teveel een eigen mening had binnen de directie van Binck. Met iemand van 33 jaar is dat probleem opgelost.

Als klant van alex zou ik me afvragen of ze me serieus nemen met zo'n jonge directeur. De hele financiele wereld staat op zijn kop en men vraagt meer dan voorheen Vertrouwen. Kan een directeur van die leeftijd dat schenken aan zijn klanten?

--
Vandaag (11 oktober 2011) kwam er een bezoeker op deze pagina terecht, waarschijnlijk door de key-woorden "nieuwe directeur Alex," en inderdaad lees ik op de alex-site over het vertrek van Matthijs. Ik lees bovenstaand verhaal uit oktober 2009 nog eens door en weet niet of ik gelijk heb gehad. Wanneer de oude directeur op eigen initiatief is opgestapt (als jonge professional, in de dynamiek van zijn leven) dan is dat goed geweest voor zijn professionele loopbaan, maar niet per sé voor zijn biografie. Want een bank moet in deze tijden stabiliteit uitstralen en om de twee jaar een nieuwe directeur zorgt enkel voor onrust en vragen...
De nieuwe directeur komt uit de interne organisatie, dat juich ik altijd toe, voor wat het waard is:

"Per 1 januari [2012] zal ik het roer overdragen aan Guido van Aubel. Hij heeft afgelopen jaren voor ons diverse grote en complexe projecten gerealiseerd. Met de door hem opgedane ervaringen binnen diverse afdelingen, ben ik ervan overtuigd dat hij met succes de door Alex ingeslagen weg zal voortzetten"

...
Mijn eerste reactie op deze directiewissel is dat de betreffende persoon met een legacy werd opgezadeld. Natuurlijk staan de tarieven onder druk en heeft hij met zijn team een aardige oplossing gevonden dat "de klant zelf haar tarief kan bepalen," maar alex heeft ook een flink aantal storingen moeten verwerken. Zelf zou ik - wetend dat er een groot onderhoud wordt gepland - zeggen tegen de mensen: "dit keer mag er niets fout gaan. desnoods testen jullie maar extra." toch is er dan op 6 augustus weer een storing. Da's jammer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?