Wilt u meedoen aan onze enquete?

Onlangs kreeg ik weer zo'n e-mail toegestuurd van een bedrijf met wie ik al weer wat correspondentie had uitgewisseld. Je zou kunnen denken dat ze wel weten wat ik vervelend vind. Maar dan toch nog een enquete.

In Spanje is Telefonica goed in het samenwerken met klanten. Het ligt echter dicht tegen intimidatie aan; na elk contact bij een storing of een gewone commerciele vraag krijg ik de mogelijkheid aan te geven in hoeverre ze me goed geholpen heb:
1 - ja
2 - nee
Ik doe daar niet meer aan mee. Soms had ik vier "agents" nodig alvorens de storing werd opgelost en wat zeg je dan bij elk van hen?
Laat ze hun proces maar goed op elkaar afstemmen, dan komt het met de klanttevredenheid ook wel goed.

Enquetes, liggen wat mij betreft ook dicht tegen intimidatie aan; de klant gebruiken om kritiek te spuien in de hoop dat deze na afloop loyaal is. Het is een vorm van relatiemanagement.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?