Profilering - twitterspreekuur
Atrium Medisch Centrum begint met twitterspreekuur voor een beperkt aantal specialisaties. Het betreft een proef. Dat valt te lezen in de krant op het internet (twitter) zelf.
Kan iedereen daar dan aan meedoen, als een publiek event?
De details moeten misschien nog uitgewerkt worden. Atrium is hier even de eerste.
Hoe zat het ook weer: karakter is wat je doet wanneer niemand toekijkt. Een spreekuur via skype is niet zichtbaar. En twitter is nu populair. Dat helpt bij de profilering. Het is nu even een spannend bericht. Je zou dit bericht eerder van een huisartsenpraktijk verwachten. Volgende week gaan we allemaal de hashtag #DrAtriumMC volgen. Ik wil weten hoe dat gaat werken.
-- e.e.a. heb ik verkeerd begrepen. Zoeken naar twitterspreekuur had me meer inzicht gegeven. Anderen waren eerst:
Stel je vraag over borstkanker om 10 uur op het twitterspreekuur van het Jeroen Bosch Ziekenhuis via #DrJeroenBosch http://bit.ly/pL0dEd
of:
MMCziekenhuis MáximaMedischCentrum We zijn er helemaal klaar voor! Twitterspreekuur over #orgaandonatie. Vragen zijn welkom @mmcziekenhuis #drMMC. bit.ly/pJnF31
en zelfs deze:
MRvanBalken van Balken, Uroloog Telegraaf & Ad melden Twitterspreekuur #atrium ziekenhuis als nieuws. Maar meerdere ziekenhuizen als #jbz en #rijnstate gingen al voor #raar
Dan nog zie ik niet in hoe dit precies werkt, in een vertrouwelijk dokter - patiënt / klant relatie.
-- 14 april 2020. Een ander voorbeeld van profilering: de ene huisarts is de andere niet:
Huisarts Walter Schrader gaat zélf het coronavirus te lijf: met 80.000 liter desinfecterend middel ... In de Herenstraat in Leiden kijken ze er niet meer van op: de man die zijn kofferbak opent voor de buurtontmoetingsplek en tien grote, klotsende jerrycans op de stoep zet. Het is huisarts Walter Schrader, die zijn eigen actie is begonnen tegen de verspreiding van het coronavirus. De jerrycans zitten vol met desinfecterend middel, gratis wordt verstrekt aan ouderen en andere kwetsbare groepen in de wijk. (bron: Trouw)
-- zie ook:
2009/10/arts-profileert-zich
-- nov 2023. Twitterspreekuur is toch niet een tijdloos thema gebleken. En nu met het verdwijnen van twitter (naar X) al helemaal niet meer.
Kan iedereen daar dan aan meedoen, als een publiek event?
De details moeten misschien nog uitgewerkt worden. Atrium is hier even de eerste.
Hoe zat het ook weer: karakter is wat je doet wanneer niemand toekijkt. Een spreekuur via skype is niet zichtbaar. En twitter is nu populair. Dat helpt bij de profilering. Het is nu even een spannend bericht. Je zou dit bericht eerder van een huisartsenpraktijk verwachten. Volgende week gaan we allemaal de hashtag #DrAtriumMC volgen. Ik wil weten hoe dat gaat werken.
-- e.e.a. heb ik verkeerd begrepen. Zoeken naar twitterspreekuur had me meer inzicht gegeven. Anderen waren eerst:
Stel je vraag over borstkanker om 10 uur op het twitterspreekuur van het Jeroen Bosch Ziekenhuis via #DrJeroenBosch http://bit.ly/pL0dEd
of:
MMCziekenhuis MáximaMedischCentrum We zijn er helemaal klaar voor! Twitterspreekuur over #orgaandonatie. Vragen zijn welkom @mmcziekenhuis #drMMC. bit.ly/pJnF31
en zelfs deze:
MRvanBalken van Balken, Uroloog Telegraaf & Ad melden Twitterspreekuur #atrium ziekenhuis als nieuws. Maar meerdere ziekenhuizen als #jbz en #rijnstate gingen al voor #raar
Dan nog zie ik niet in hoe dit precies werkt, in een vertrouwelijk dokter - patiënt / klant relatie.
-- 14 april 2020. Een ander voorbeeld van profilering: de ene huisarts is de andere niet:
Huisarts Walter Schrader gaat zélf het coronavirus te lijf: met 80.000 liter desinfecterend middel ... In de Herenstraat in Leiden kijken ze er niet meer van op: de man die zijn kofferbak opent voor de buurtontmoetingsplek en tien grote, klotsende jerrycans op de stoep zet. Het is huisarts Walter Schrader, die zijn eigen actie is begonnen tegen de verspreiding van het coronavirus. De jerrycans zitten vol met desinfecterend middel, gratis wordt verstrekt aan ouderen en andere kwetsbare groepen in de wijk. (bron: Trouw)
-- zie ook:
2009/10/arts-profileert-zich
-- nov 2023. Twitterspreekuur is toch niet een tijdloos thema gebleken. En nu met het verdwijnen van twitter (naar X) al helemaal niet meer.
Reacties