Business Transformation Mobistar (nog niet voorbij)
De kernwaarden van Mobistar (onderdeel van France Telecom) komen geloofwaardig over:
Passen de kernwaarden ook bij de managementstructuur?
De management structuur van het bedrijf is op zijn minst opvallend; allemaal in de "chiefs" vorm (komt niet erg creatief over):
- Chief Executive Officer (Jean Marc Harion)
- Chief Technology Officer
- Chief Business Transformation Officer
- Chief Marketing Officer
- Chief Financial Officer
- Chief Commercial Officer
- Chief Procurement and Process Officer
- Chief Strategy Officer
- Chief Customer Loyalty Office
Er is een verschil in focus tussen de meer organisatorische rollen (CTO, CSO en BTO) en de andere meer business rollen. De rol die standaard voorkomt in dit soort opsommingen - de Chief operation Officer - lijkt hier opgesplits in Technology, Procurement & process en Commercial. de Chief Customer Loyalty Officer is een prachtige vondst die past bij deze tijd. Of het helpt kan ik niet zeggen. Het persbericht van vandaag met teleurstellende resultaten meldt niets over de loyaliteit, maar geeft wel aan dat het een "zeer competitieve markt" is. Kortom, de concurrentie is moordend, daar weet KPN alles van.
--
12 maart
De wereld van RTL op je gsm. Dat is wat Mobistar en RTL Belgium de fans van de zender Plug RTL aanbieden, met een voor hen op maat gemaakte mobiele aanbieding: Plug Mobile. Zo krijgen ze via het 3g-netwerk gratis toegang tot de drie zenders van RTL Belgium, en kunnen ze op hun gsm video's on demand bekijken, deelnemen aan exclusieve wedstrijden, zappen en zelfs kiezen welke films op Plug RTL uitgezonden zullen worden. Een formule die alles heeft om het jonge publiek te verleiden en de lifestyle van de zender naar buiten te brengen! (Bron: Dow jones Nieuwsdienst)
v
Eerlijk,
Rechttoe-rechtaan, Vriendelijk, Verfrissend & Dynamisch. Dynamisch past bij een "telecomprovider" wiens visie is dat:
- Het einde van vaste telefonie is inzicht. Hoofddoel voor de particuliere markt is om de vaste lijnen zo veel mogelijk te vervangen door mobiele telefonie (nog maar één operator, één factuur, één klantendienst, en bovendien zijn hun telefoonkosten lager, efficiënter en transparanter).
Passen de kernwaarden ook bij de managementstructuur?
De management structuur van het bedrijf is op zijn minst opvallend; allemaal in de "chiefs" vorm (komt niet erg creatief over):
- Chief Executive Officer (Jean Marc Harion)
- Chief Technology Officer
- Chief Business Transformation Officer
- Chief Marketing Officer
- Chief Financial Officer
- Chief Commercial Officer
- Chief Procurement and Process Officer
- Chief Strategy Officer
- Chief Customer Loyalty Office
Er is een verschil in focus tussen de meer organisatorische rollen (CTO, CSO en BTO) en de andere meer business rollen. De rol die standaard voorkomt in dit soort opsommingen - de Chief operation Officer - lijkt hier opgesplits in Technology, Procurement & process en Commercial. de Chief Customer Loyalty Officer is een prachtige vondst die past bij deze tijd. Of het helpt kan ik niet zeggen. Het persbericht van vandaag met teleurstellende resultaten meldt niets over de loyaliteit, maar geeft wel aan dat het een "zeer competitieve markt" is. Kortom, de concurrentie is moordend, daar weet KPN alles van.
--
12 maart
De wereld van RTL op je gsm. Dat is wat Mobistar en RTL Belgium de fans van de zender Plug RTL aanbieden, met een voor hen op maat gemaakte mobiele aanbieding: Plug Mobile. Zo krijgen ze via het 3g-netwerk gratis toegang tot de drie zenders van RTL Belgium, en kunnen ze op hun gsm video's on demand bekijken, deelnemen aan exclusieve wedstrijden, zappen en zelfs kiezen welke films op Plug RTL uitgezonden zullen worden. Een formule die alles heeft om het jonge publiek te verleiden en de lifestyle van de zender naar buiten te brengen! (Bron: Dow jones Nieuwsdienst)
Reacties