Ahold nu echt online
Het traditionele Ahold gaat nu echt online. Via de jaarverslagen wordt duidelijk hoe serieus het internet voor het bedrijf is geweest. Wie deze jaarverslagen sinds 2002 doorzoekt op de term "ONLINE" komt terleurgesteld terug. Online had in het verleden geen prioriteit. Dat beeld klopt niet helemaal, omdat in het nabije verleden online bestond onder het synoniem: INTERNET-BASED. Het was vooral het amerikaanse bedrijf PEAPOD die voor de online retailverkopen zorgde.
Sinds 2004 staan de online statistieken vermeld en begon met 200 miljoen, en groeide snel maar relatief nog wel enigzins onbeduidend:
De groei van online sales neemt dus spectaculair toe en binnen korte tijd kan de 1 miljard mijlpaal verwacht worden. Een duidelijke strategie lijkt het, want de gewone omzet stagneert.
In het jaarverslag over 2010 komt de term "online" opeens veelvoudig voor. Internet-bases is dan passé. Vanaf dat jaar wordt het dus serieus en is de aankoop van Bol.com het hoogtepunt in de strategie. Ook gezien de (verwachte) prijzenoorlog in food is Bol.com aan aantrekkelijke aanvulling.
Sinds 2004 staan de online statistieken vermeld en begon met 200 miljoen, en groeide snel maar relatief nog wel enigzins onbeduidend:
- 252 miljoen (2005), 295 (2006), 318 (2007), 344 (2008) ... tot 426 in 2010. Met Bol.com neemt deze omzet nog eens met 376 miljoen toe.
De groei van online sales neemt dus spectaculair toe en binnen korte tijd kan de 1 miljard mijlpaal verwacht worden. Een duidelijke strategie lijkt het, want de gewone omzet stagneert.
In het jaarverslag over 2010 komt de term "online" opeens veelvoudig voor. Internet-bases is dan passé. Vanaf dat jaar wordt het dus serieus en is de aankoop van Bol.com het hoogtepunt in de strategie. Ook gezien de (verwachte) prijzenoorlog in food is Bol.com aan aantrekkelijke aanvulling.
Reacties