"Come on Tiger" - Het Risico van de Sponsor
Accenture beëindigt sponsor contract met Tiger Woods. Een logische stap. Soms moet je het sporsorcontract evalueren en nagaan of het nog past bij de strategie. In dit geval is de naam Woods door het slijk gegaan en draagt niet meer bij aan een positieve waardepropositie die voor een consultant van belang is.
Welke sporter kan je nog vertrouwen, ze zijn zeldzaam. Zojuist horen we over de Nederlandse Schaatser die een entree wilde kopen van een poolse voor 50,000 euro. Tja. Het gebeurt.
Maar de meerderheid is eerlijk, laten we dat niet vergeten.
De vraag voor de Sponsor is in hoeverre de investering met terugwerkende kracht teniet gedaan wordt. Als je jarenlang ingezet hebt op "come on tiger" dan wordt je met dat lemma nu nog jarenlang uitgelachen.
En het zijn tijgers sommige consultants...
Bij het sponsorschap is niet anders dan reguliere business: je kan behoorlijk wat risico lopen. ING weet het met de Formule 1 als geen ander.
-- En een paar jaar later op 20 oktober 2012 - lezen we een nieuw geval waar de sponsor kampt met een slecht imago ter wille van de gesponsorde sport. Dit keer valt de eer aan de Rabo. Een beetje laf. Het lijkt erop dat de Rabo het beste jongetje van de klas wil spelen. De sportwereld is net als de bedrijfswereld even competitief, rivliserend en daardoor het terrrein vn valsspelers. Mar net bij de Rabo, dar zijn het stuk voor stuk nette meneren. En Dames.
Welke sporter kan je nog vertrouwen, ze zijn zeldzaam. Zojuist horen we over de Nederlandse Schaatser die een entree wilde kopen van een poolse voor 50,000 euro. Tja. Het gebeurt.
Maar de meerderheid is eerlijk, laten we dat niet vergeten.
De vraag voor de Sponsor is in hoeverre de investering met terugwerkende kracht teniet gedaan wordt. Als je jarenlang ingezet hebt op "come on tiger" dan wordt je met dat lemma nu nog jarenlang uitgelachen.
En het zijn tijgers sommige consultants...
Bij het sponsorschap is niet anders dan reguliere business: je kan behoorlijk wat risico lopen. ING weet het met de Formule 1 als geen ander.
-- En een paar jaar later op 20 oktober 2012 - lezen we een nieuw geval waar de sponsor kampt met een slecht imago ter wille van de gesponsorde sport. Dit keer valt de eer aan de Rabo. Een beetje laf. Het lijkt erop dat de Rabo het beste jongetje van de klas wil spelen. De sportwereld is net als de bedrijfswereld even competitief, rivliserend en daardoor het terrrein vn valsspelers. Mar net bij de Rabo, dar zijn het stuk voor stuk nette meneren. En Dames.
Reacties