Nieuw AH label – “Puur en Eerlijk”

AMSTERDAM (Dow Jones Newswire via Alex.nl)--Koninklijke Ahold nv dochter Albert Heijn introduceert vanaf deze week een nieuw label 'Puur en eerlijk'. Onder dit huismerk wil het bedrijf ongeveer 100 nieuwe producten in de winkel zetten. Dit maakt het retailconcern dinsdag bekend.
"Eind 2009 verwachten we ongeveer 340 'Puur en eerlijk'- producten in de winkel te hebben. Daar willen we binnen 2,5 jaar 500 of meer producten van maken", aldus manager huismerk Meike ter Braak.
Momenteel haalt Albert Heijn volgens Ter Braak ongeveer 50% van zijn omzet uit de huismerken. Dit is inclusief de verse producten, die meestal ook van het huismerk zijn.
Ahold-bestuurslid Dick Boer wil niet aangeven wat zijn omzetverwachtingen voor het nieuwe label zijn. Ter Braak verwacht dat het aandeel van de huismerken in de totale omzet door het nieuwe label op de korte termijn niet noemenswaardig groeien.
Volgens Dick Boer blijft het eigen merk Albert Heijn het grootste private label. 'Puur en eerlijk' is volgens hem momenteel, naar aantal artikelen gemeten, vergelijkbaar met het Excellent-merk. "Het zal echter wel groter worden dan Excellent."

Lijkt op de authenticiteit-hype van enige tijd terug. Komt dit door het tijdsbeeld, wil men weer puur en eerlijkheid, na alle zwendel die de laatste jaren aan het licht is gekomen. En … speelt AH hier op in?

"Puur" als merk voor een supermarkt klinkt logisch. Maar "eerlijk?"
Typisch Nederlands: we zijn (of doen) eerlijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Economie - Teveel wiskunde, te weinig geschiedenis?

Begraven of cremeren?