Todo-lijst (boek reviews) voor 2024

Dit is een geheugensteun voor dit jaar van dingen (vaak boeken) waar ik nog op terug moet en wil komen. In een aantal gevallen was ik er al aan begonnen (blog) in andere niet:

  • Revolusi, daar wil ik nog verder in gaan
  • Creating a learning society van Joseph Stiglitz (nog niet aan begonnen)
  • Megathreats van Roubini, over de moeder van alle kredietcrisissen, de demografische tijdbom, de komende grote stagflatie, meltdowns van valuta, de bedreiging van AI, het einde van de globalisering, nieuwe koude oorlog, ...
  • Think outside the building van Moss Kanter
  • Aspiration van Agnes Callard een boek in drie delen, over Praktische rationaliteit (1), morele psychologie (2) en Morele verantwoordelijkheid (3)
  • Capital & ideology van Thomas Piketty over ongelijkheid regimes in de geschiedenis, koloniale en slaven maatschappijen, de grote transformatie van de 20ste eeuw, rethinking thwe dimensions of political conflict
  • Rethinking Mendelssohn 
  • Mapping Ideology van Zizek 
  • Faust (hier ben ik niet zeker van, een volumneus werk...)
  • The great geographic reversal, van Charles Goodhart
  • End Times, van Peter Turchin geeft een alternatief op verandering in de maatschappij door exorbitante groei van de elite, te vergelijken met de Fourth Turning van ....
  • Autobiografie van Sam Walton (Walmart)
  • De fenomenologie van de geest van Hegel. Of ik daar door ga komen weet ik niet, maar ik wil het werk wel in grote lijnen begrijpen
  • Voorbij goed en kwaad van Nietzsche wil ik verdiepen
  • The house of the Rothschilds
  • Who owns the future van Jaron Lanier
  • Kant
  • German philosophy, het legaat van het idealisme
  • The Future, Nick Montfort
  • Dan een paar werken waar ik de titel nog niet van wil weggeven:
    • - M.M.
    • - O.F. (al lang geleden aan begonnen, moet ik een keer een eind aan maken)
    • - T B a t B
  • Pascal, biografie (lite versie)

  • ... (wordt vervolgd naarmate ik verder kom)
  • ... 

 [En eind 2024 wil ik zien of ik deze lijst heb afgewerkt]


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?