De reünie

Wie gaat er tegenwoordig nog naar een reünie? Is dat niet een fenomeen uit de vorige eeuw, of van het begin van internet_ Hebben we inmiddels iedereen uit ons verre verleden wel weer ontmoet?

Twee uitnodigingen in ca. twintig jaar. Voor een reünie. Dat is dus niet veel. De eerste moest ik voorbij laten gaan. Ik zegde toe om te gaan, maar door incompatibiliteit van agenda's werd de datum veranderd en omdat ik ver weg woonde lukte het uiteindelijk niet. Ik ben toch een keer wat mensen tegen gekomen, ... 

De tweede uitnodiging ontving ik een paar maanden geleden, begin dit jaar meen ik. En die was niet van school zoals de eerste, maar van mijn laatste werkgever.

Uiteindelijk ga ik daar ook niet heen. Ik moet er teveel voor investeren ( tijd en geld ) en ik ben bang dat het resultaat toch tegenvalt. Uiteindelijk kom je er bij een reünie achter dat niemand echt veranderd is.

Als fenomeen van verandering - beeld van een verandering - vind ik het wel aardig. Ook de reünie als tv-programma sprak me wel aan.


Bij Reünies moet ik altijd denken aan Schoolbank, en de "hype" die er ontstond toen het internet vorm begon te krijgen en iedereen oude bekenden ging opzoeken. Schoolbank bestaat nog. Maar het onderwerp is niet meer zo populair als toen, denk ik.

-- AI schets: "picture what you would call a typical reunion of people that have not seen each other for ages"

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?