Van X (formerly Twitter)

Van marketing en rebranding heb ik zelf weinig tot geen verstand. Enkel gezond verstand of  boerenverstand, wat je wilt. En als iemand rebranding wil dan zal deze er goede redenen voor hebben.

Maar wanneer je moet schrijven: "Hallo, Ik ben X ..." (na een pauze) "voorheen was ik twitter," dan klinkt dat toch niet erg overtuigend, toch?

Gelukkig zat Greta in mijn inbox, dat maakt een hoop goed:

Zelf zie ik overigens dat ik nu al twee keer een X op mijn telefoon heb (en ook hier, vind ik die eerste toch net iets stijlvoller. De kleur ontbreekt nog in het nieuwe X imago):


Zo vreemd is dat niet. X is universeel. Het staat voor handel (eXchange), als ook voor liefde, of misschien meer voor Sex, dat is ook universeel, het staat voor multiply vermenigvuldigen, schaalgrootte, macht. In feite waar Musk het om te doen is.
Bij twitter en tweets was het doel (ook) eXchange, uitwisselen, maar de vogel en de tweeps straalde vriendelijke gedachtes uit. die vind je bijna niet meer op twitter.
X is straks natuurlijk vooral een token, een crypto. Musk is IT'er en die weet van Exchanges en van geld. En dus ook weer van ... macht.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?