TomTom gaat (ook) reorganiseren

TomTom is volgens velen een interessante belegging of overnamekandidaat door aantrekkelijk rendement / risico verhouding.
Wat me opvalt is dat TomTom uit hoofde van de CEO Harold Goddijn een reorganisatie heeft aangekondigd, maar daar nauwelijks iets over loslaat; het doel is om de business beter op organisatie af te stemmen. Afslanken om beter gewapend te zijn voor moeilijkere tijden. Maar zal er iets veranderen en waarom kan daar geen detail over naar buiten gebracht worden? Nu lijkt het alsof het bedrijf meedoet met wat alle beursgenoteerde bedrijven de laatste tijd doen: snijden in kosten en soms beperkt soms omvangrijk reorganiseren.  Meedoen omdat het past bij het tijdsbeeld?

De vier business units Consumer, Automotive, Licensing en Business Solutions blijven waarschijnlijk bestaan.
Wat opviel bij een bezoek aan de website was dat er sinds kort twee bloggers actief zijn; Ralf-Peter Schäfer, en Dr. Heiko Schilling. Op dit moment twee artikelen, maar het initiatief voor een blog lijkt me positief om beter  in contact te komen met de buitenwereld.

Ook de cultuur zal blijven wat deze is, in ieder geval qua kernwaarden. Deze zijn:
- open spirit, passion for results, innovative thinking en customer driven. ("Our core values are at the heart of TomTom’s talent acquisition, talent management, retention and compensation strategies" bron JV 2010)


Wellicht komt er helemaal geen verandering, maar past de reorganisatie bij de business as usual, met iets minder middelen. We zullen het zien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?