Stijlbreuk (nieuwe) Guus met oude Guus Kuijer

Wat is er ion godsnaam met GK aan de hand dacht ik na een reeks van verwijtende en boze tweets. 

Dit was een succesvolle schrijver van kinderboeken. op zijn twitterprofiel lees ik: Het boek van alle dingen. Madelief. Polleke. Olle. Eend voor eend. Het geminachte kind. Het doden van een mens. De Bijbel voor ongelovigen.

... dBvO.... Zou het daar in zitten?


Wat is hier gebeurd, wat heb ik gemist? 

-- een paar uur later roept hij meer en meer irritatie op:
[Guus Kuijer @GuusKuijer Mannetje Musk vraagt of hij moet aftreden als baas van twitter. Ja doe maar mannetje.]

Alexis de Roode (@alexisderoode) hebben op 9:58 a.m. on ma, dec. 19, 2022 getweet:
Dat toontje ergert me een beetje meneer Kuijer. Het is te makkelijk om Musk, die feilbaar blijkt, maar ook echt grote zaken heeft verricht, en die Asperger heeft, af te doen als een mannetje. Ik mis de milde wijsheid uit de kinderboeken van mijn jeugd.
(https://twitter.com/alexisderoode/status/1604762966695477249?t=8DwiX2cNc22kQlT_6cAlrg&s=03) 

Ingrid (@Ingrid97620877) hebben op 9:53 a.m. on ma, dec. 19, 2022 getweet:
Waarom blijft u eigenlijk op Twitter?
U heeft zo'n hekel aan dit medium en zijn eigenaar.
Maar waarom toch constant die nare uitspraken, terwijl u Elon helemaal niet persoonlijk kent.
Dit zegt echt meer over u en uw nare karakter dan over hem!
(https://twitter.com/Ingrid97620877/status/1604761816630022147) 

Maar dit is dan weet een nette tweet:
Guus Kuijer (@GuusKuijer) hebben op 11:43 a.m. on ma, dec. 19, 2022 getweet:
Stelling. Leven is liefhebben. Rijkdom betekent met genot veel belasting betalen ten bate van de armen.
(https://twitter.com/GuusKuijer/status/1604789525309292544) 

Zo kan het dus ook. Liefde voor elkaar. niet dat ik daar een expert in ben, maar wel in stijlbreuken...

--


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?