Reizen. Cool

 Twitter nodigt uit om te reageren, en in die val trap ik soms, in dit geval omdat mijn ego gestreeld werd. Iemand toonde een lijst van steden en voegde er aan toe, ik ben in 20 ervan geweest. Ik keek naar de eerste plaatsnamen en merkte dat ik bijna overal geweest was.


Reizen is een van de dingen waar ik geen spijt van heb in mijn leven. Dat klinkt zwaar, maar zit meer als antwoord op de vraag, wat zou je anders gedaan hebben. Nou al dat reizen dus niet.

Het heeft me ook niet veel gebracht, anders dan rust wanneer dit soort lijstje op internet voorbij komen. Maar vooral natuurlijk herinneringen en toch wel een verandering van degene die ik ben geworden. Reizen verbreedt je blik. Dat in ieder geval.

...


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?