I hate Russian... terrorists

Eerst konden we nog zeggen dat "het enkel Poetin" was, maar nu? 

een symbool van haat...
Haat roept blijkbaar haat op...

Ik sprak langer geleden voor deze oorlog in Europa een econoom en die zei dat wanneer je onrecht ziet - of iets dat niet klopt - dat je er iets aan moet doen. Maar in dit geval valt er niet veel te doen.

Behalve dan je mening uitspreken. Juist nu.

Als belegger moet je positie nemen, maar een positie innemen betekent ook kwetsbaar zijn. En bij elke positie heerst de onzekerheid, of je wel gelijk hebt. In dit geval vind ik dat je positie moet nemen.

Dit is geen oorlog van Poetin, dit zijn Russen die ons aanvallen. En straks wordt het alleen maar erger.

(ben tevens benieuwd of dit door de censuur komt*) 

...

Ja, dus. Nu dit er zo staat, vraag ik me af hoe ik dit kan nuanceren. Poetin is niet Rusland, maar hij heeft wel het leger achter zich. Defensie is duidelijk een groep van professionals die het meest achter de regering staat, achter haar leider, en de defensiesector in Rusland is reltief omvangrijk... dat Poetin met zijn KGB-achtergrond typisch uit die - millitaire - omgeving komt is ook bekend en zichtbaar, zijn beste vrienden zijn ex-KGBers. Andropov was als leiders van de Sovjet Unie trouwens ook een ex-KGBer.

ik haat Russische terroristen? Dat omschrijft het beste mijn gevoel richting dat land. niet iedereen is terrorist, het begrip terrorist is omstreden, maar wat mij betreft is Poetins oorlog staatsterrorisme.

--

2022/02/de-leugens-die-ons-binden

--

Een vrij geloofwaardig verhaal - op twitter - over het waarom van deze oorlog, en zoals ik zelf ook denk, dat dit niet goed gaat aflopen. ...kan aflopen.

* - censuur is er in de zin dat Google haar advertenties voor deze site heeft verwijderd.

-- update 27 april. Tegelijkertijd voel ik ook de zwakte in mijn stellingsname. Een oorlog midden in Europa anno 1995 raakte me niet zo, dat was meer een ver van mijn bed show. Mogelijke kernwapens maakt elk verhaal natuurlijk anders, maar ook de aanval op westerse waarden speelt hier een rol...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?