Voorbereiding op El Camino

In juni of misschien april al, zou het zo ver moeten zijn, al weet je nooit wat de toekomst brengt. Maar het plan is om dan richting Santiago te trekken: El (fameuze) Camino.

Negtien jaar wonen we hier en nooit eerder de pelgrimstocht gemaakt. Ik heb ook lang getwijfeld of ik daar aan mee zou moeten doen, maar nu ging het min of meer vanzelf: een groep vrienden was vorig jaar gegaan en die vroegen toen al of ik mee wilde gaan. Toen kwam door allerlei zaken niet goed uit met hun plan en kon ik nee-zeggen.

Maar dit jaar heb ik dat excuus niet. En vorige week werd ik toegevoegd aan de whatsappgroep, die als voorbereiding moeten dienen.

Dus nu is de vraag: hoe ga ik dit voorbereiden? Helamaal niet, of ga ik er over lezen, e.d. Naast natuurlijk de fysieke voorbereiding. Lopen.

-- 

Het is in deze tijd bijna niet mogelijk om je niet voor te bereiden. Op twitter las ik, via een whatsapp, over iemand die de pelgrimstocht naar Santiago in drie categorieen verdeelt:

  • el camino portugues
  • el camino inglés
  • el camino frances

 Wij nemen waarschijnlijk de bovenste


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?