Omaha

 Je bent geen serieuze belegger wanneer je niet in Omaha geweest bent. Mag ik dat verkondigen als stelling? Vandaag kreeg ik weer zo'n nieuwsbrief van iemand die nu de annual meeting van Berkshire Hathaway bijwoonde, en bijzondere leermomenten ging doorgeven aan zijn lijst met volgers. 


Ja ik denk op een zekere hoogte dat het zo is. "Omaha" moet je meegemaakt hebben.

Tegelijkertijd is het pure bullshit. Dat dachtik toen ik het boekje van Janneke Willemse las, blondjes, beleggen voor vrouwen, maar zij schreef enkel over mannelijke beleggers, en ...over Omaha. Ook zij was er geweest.

Omaha is een puur mannen bolwerk. Warren en Charlie.

Beleggen is juist de kunst van anders durven en kunnen zijn. Als je nog niet in Omaha bent geweest, ga dan maar zeg het nooit tegen iemand, zeker niet tegen beleggers.

Just do your thing, and don't care what other do or think. Dat geldt bij uitstek voor beleggen en beleggers.

Toegegeven: ik ben een beetje jaloers.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?