Jezus Leeft

 Jezus Leeft is een politieke partij in Nederland, opgericht in 2013, door ..., met als doel: "Evangelie verkondiging, zonder winstoogmerk." De partij wordt geregeerd vanaf een Boerderij Jezus Redt, destijds bekend van ...

Gaaf, denk ik een weer eens echt christelijke partij in een wereld van religieuze immigratie. Het lijkt me een prima initiatief dat in Nederland men weer durft te geloven.

Maar dan, het programma:

  • KIES VOOR JEZUS (dat er maar 1 oplossing is: Jezus Volgen)
  • KIES VOOR LEVEN (geen abortus)
  • KIES VOOR EEN GROENE EN DUURZAME SAMENLEVING
  • KIES VOOR AFSCHEID VAN DE EUROPESE UNIE
  • KIES VOOR EEN SOCIALE EN EERLIJKE SAMENLEVING
  • KIES VOOR ISRAËL
  • KIES VOOR GOED ONDERWIJS
  • KIES VOOR ZELF SUPPORT (geenoverheidssteun voor zaken als cultuur)
  • KIES VOOR VEILIGHEID (door meer toezicht van de politie. Hiermee zal ook de criminaliteit worden terug gedrongen)

Als Jezus nu zou leven dan zou hij waarschijnlijk in een boerderij wonen. Dat lijkt me nog niet zo ver van de werkelijkheid. Maar wat heeft Israël met Jezus te maken? Dat vind ik toch wel een vreemde. Abortus kan je nog zeggen, Tja, laat ze die houden, dat past er wel bij. Groen en duurzaam? Daar wordt het al een beetje hypocriet, want de mens is nu eenmaal niet perfect.

Dit is duidelijk een geval van prediken, en dan komen de volgers vanzelf. De oprichter verbaast zich over de valsheid van de beloftes van de politici, omdat deze toch nooit waarheid worden. Maar prediken is precies dat: iets beloven waarvan je nooit zeker kan zijn. Onze Goud-predikers (in mijn wereld) zeggen dat er een financiële reset gaat komen, maar zeker weten doen ze het nooit.
Dat is hier niet anders.
 
Maar het grootste probleem vind ik dat wanneer je gelooft in God of Jezus, gebruik dan zijn naam niet voor een politieke organisatie. Het CDA is christelijk. Denk is islamitisch. Prima, maar zou Jezus echt willen dat twee boeren zijn naam gebruikt voor een politiek doeleinde?

Denk het niet.

Jezus leeft blijft meer van hetzelfde. Maak me maar wakker wanneer Jezus een vrouw is. God heeft trouwens ook borsten. Las ik laatst.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?