Verhuurmakelaars zijn net banken.

Met forse tegenzin ga ik dit schrijven, maar sommige misstanden moet je aan het licht brengen, zoals medische missers of in dit geval, veel dichter bij huis en van een ander kaliber weliswaar, de verhuurmakelaars die net als banken altijd het gelijk aan hun kant weten te krijgen. De verhuurmakelaar verliest nooit.

Ik schreef eerder over MVGM, en niet veel later, komt er een andere partij en ik krijg opnieuw problemen. En dit keer denk ik dat die van de vorige verhuurmakelaar (VM) niet tot in de verhouding staan.

Het gaat dit keer om Nederwoon. En als oplettende lezer zou je kunnen grappen dat wanneer ik twee keer achter elkaar met een soortgelijke partij problemen krijg, dat het aan mij ligt. Maar ik kan eenvoudig bewijzen dat dit niet het geval is, en waar het echte probleem zit: in de structuur (het contract) tussen verhuurmakelaar en verhuurder cq. eigenaar. Tussen die twee partijen moet een afspraak liggen die de VM alle ruimte geeft om haar klanten te benadelen en dat alle behaalde onderhandelingswinst tegenover de huurder in hun eigen zak verdwijnt. Of in die van de verhuurder, dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Nederwoon dus. Op een dag in oktober van vorig jaar merkte ik dat MVGM geen incasso's meer stuurde. De huur werd niet meer geïncasseerd. Op die manier eindigde ons contract en ons contact. Geen mail, geen telefoontje, geen afscheid, geen relativerende woorden, dat "het zo gelopen was," of excuses niks.

Er was opeens een nieuwe verhuurder, daar kwam ik achter via een no-reply email van hun: of ik de huur wilde betalen. Op die manier. En daarmee begon een periode van meer dan zes maanden die vele malen ellendiger was dan wat ik met MVGM meegemaakt had...

(later meer). 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?