Welke tips heb je voor de aspirant coach?

 Ik schrijf op dit moment een boek over coaching, maar eigenlijk over coaches. Ik heb ca. 20 profielen opgesteld van verscheidene coaches om hun verschillen te kunnen begrijpen en heb daardoor een eerste beeld van wat coaches doen, maar vooral welke rol ze in de economie spelen, daar gaat het boek over: profilering.

Hoe zet je je zelf in de markt, te vergelijken met een bedrijf. Een professional, en dus ook een coach moet keuzes maken: richt je je op executive coaching, en dan vooral via bedrijven of juist niet? ben je naast coach ook werkzaam in het bedrijfsleven op een bepaald vlak (gebruik van een methode), of ben je meer een levenscoach?

De coaches die ik gesproken en of onderzocht heb, zijn de meer ervaren coaches. Maar het boek is meer voor de aspirant of beginnende coach, dan wel voor de coachee: hoe kies je dan een coach die bij je past, wanneer er zoveel verschillen zijn?

Welk advies zou je als ervaren coach meegeven aan de aspirant coach?

Reacties

Anoniem zei…
Zie zelf waar je zelf mee worstelt, zodat het geen spiegel wordt waarmee je de coachee opzadelt. Oefen jezelf door de vraag te stellen, hoe stel ik me voor. Gebruik een pitch.
Anoniem zei…
Wat kan ik betekenen als coach?
Anoniem zei…
De jonge coach stapt enthousiast op zijn of haar doel af, maar wat is uw kernbetoog en wat zijn je sterke punten. Wat is je #no1 boodschap vanuit al die ideeën die je hebt als nieuwkomer.

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?