David Icke goes mainstream

 Wanneer iemand die altijd als tegengeluid heeft gefunctioneerd opeens door iedereen wordt geciteerd, dan is er iets aan de hand, en dan komt dat door de veranderende tijdgeest. De persoon in kwestie is meestal de zelfde gebleven.

Ik hoorde voor het eerst van David Icke bij een schots echtpaar vlak na de financiƫle crisis. Niet alleen David Icke was populair in hun gemeenschap maar ook iemand die dichter bij huis staat, en die ik nog wel eens op youtube volg met zijn trend report ... Gerald Celente


David Icke dus. Alles ging in onze gesprekken - waar ik volgend was - over The New World order. En de videos van Icke van 1998 gaan ook daar over. Centralized governments, etc...

Inhoudelijk heb ik de man niet zo veel meer gevolgd. Ook de complottheorieen probeer ik niet te doorgronden noch te ontzenuwen. Er zal ongetwjifeld een hoop waarheid in zitten.

Belangrijker vind ik nu dat Icke blijkbaar mainstream is geworden. Destijds had niemand het over Icke, terwijl in 2008 de man ook al theorieƫn ontvouwde. Maar nu is zijn naam geborgd op twitter en andere sociale media. Hij is ontdekt.

En dat zegt m.i. vooral iets over de tijdgeest.

Rellen in Parijs en Frankrijk, lijken dan misschien op die van 1968.

...


Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?