Ook op linkedin?

In het kader van cultuur en wel-of-niet-meedoen (me too) is linkedin een aardig onderwerp.
Mijn linkedin account is van 2004. Tot maart 2012 ben ik passief lid geweest. Sinds kort actiever. Gelukkig niet eerder, want dan zou het mijn andere werk in de weg zitten. Nu heb ik meer tijd en het is toch wel verslavend vandaar dat ik de netwerk-activiteiten even op een laag pitje ga zetten.

Linkedin is los van andere sociale media een interessant topic om over te schrijven. Ik denk onder andere aan het volgende:

- de vragers en aanbieders op social media maar vooral op de linkedin marketplace.
- lezers en schrijvers
- de 500+ cultuur
- profilering op linkedin (en in het algemeen)
- de echte waarde van een linkedin Netwerk, tov de beurswaarde van linkedin

Een vervolg over LinkedIn is hier: 
2014/04/de-man-van-30000

-- 18 okt 2012. Dat laatste klopt niet geheel. Linkedin is cultureel gezien erg interessant, maar het schrijven stopte even.
Wel merk ik dat er een nieuw fenomeen ontstaan is; ik ontvang allerlei "skill-endorsements;" dat werkt als volgt. Iemand stuurt me een endorsement die ik kan accepteren. Vervolgens is het natuurlijk (cultuurlijk) vriendelijk om als wederdienst een aantal skills van de andere linkedin-professional te bevestigen.

-- juli 2023. Dit thema niet verder uitgewerkt. LinkedIn is wel een hele business geworden. ONderdeel van Microsoft natuurlijk wat niet onbelangrijk is. Microsoft heeft daarmee de business social media wat Meta Facebook heeft.
Steeds meer professionals komen op linkedin, waar het vroeger begon bij de IT'ers, zoals die van Microsoft, ook al nam het bedrijf Linkedin pas in 2016.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Voorbij goed en kwaad (Nietzsche)

Begraven of cremeren?