De man van 30,000+


De linkedIn-cultuur is er een waar kwaliteit niet zonder kwantiteit kan en dat is te merken aan het aantal threshold-contacten dat gesteld is op 500. Onder dit aantal contacten valt uw profiel buiten de norm. Dat betekent niet dat er uitzonderingen naar beneden zeer invloedrijk kunnen zijn. Er zijn belangrijke persoonlijkheden die geen of nauwelijks een profiel op de site tentoongesteld hebben.

De uitzondering naar boven is minder snel zichtbaar vooral wanneer de professional geen 1ste-lijns-contact is. Het aantal is niet zichtbaar. Om in de 500+ categorie op te vallen moet je dus iets extra's doen. Zoals dit contact - ... - dat naar eigen zeggen 30,000 contacten heeft. "And counting." De persoon heeft in zijn profiel het nummer "30 mille contacts" opgenomen.

Interessant.

Wat aan het profiel opvalt is dat hij in de olie-en-gas-sector werkt, voor bedrijven als Chevron en Shell (die laatste overigens niet gerelateerd). Dat deze persoon voor deze sector werkt verbaast niet. Juist die olie-en-gas sector met haar toeleveranciers (zoals Fugro waar de man sinds kort werkt) is zeer sterk kennis-intensief, maar juist ook kennissen-intensief. Ik herken dat nog van toen in voor Shell werkte; het is een wereld waar iedereen elkaar kent (ons-kent-ons).
Het is ook een sector die sterk dynamisch is, en waar het job-hop-mechanisme (succesvol) werkt. Mensen werken met kortstondige contracten en veelal op projectbasis. Linkedin is daarvoor de ideale kweekvijver.

Ik zou graag andere voorbeelden zijn van uitzonderlijke netwerkgroottes, maar dit is de eerste die ik ben tegengekomen. Heeft iemand nog meer voorbeelden?

-- 23 sept 2020. De foto is gewijzigd en past niet meer bij het verhaal. De oorspronkelijke link werkt / bestaat niet meer...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Begraven of cremeren?

Het grootste bordeel van Europa