Jaarverslag 2016: Refresco
Het aardige aan dit jaarverslag is het tien jaar overzicht. Meer bedrijven zouden dat kunnen doen. Dat geeft een oogopslag de ontwikkeling van het bedrijf. En dat overzicht geeft direct aan dat de business cyclische eigenschappen heeft.
We are an independent bottler of soft drinks and fruit juices for retailers and
A-brands in Europe and the US.
Our unique production platform covers 29 manufacturing sites in the Netherlands, Belgium, Germany, France, Spain, Italy, Poland, Finland, the UK and the US providing customers close proximity and reliable service across geographies.
We offer packaging in PET, Aseptic PET (A-PET), carton, cans and glass.
Productie gebeurt via:
1 Private label 73,2%
2 CO-Packaging 26,8%
Per categorie:
In 2009 waren de productcategorieƫn:
Other, Energy Drinks, Sports Drink, Iced / RTD Tea Drinks, Still Drink, Nectars, Squash/ Syrups,
Juice, Carbonates, Packaged Water.
As an integral part of setting the future direction of the company we have defined five values to drive us forward: Entrepreneurial, Excellent, Market-Driven, Innovative and Responsible.
(In 2009 waren deze waarden: entrepreneurship, no-nonsense, teamwork, spirit, focus)
Global sourcing and local innovation capabilities. Everything we do is founded on sourcing quality in quantity for our customers, thereby protecting and delivering their brand promise to the consumer. Because we source raw materials from around the world, we are constantly improving our sustainable sourcing practices.
... We see a growing trend for more natural, lower calorie drinks across the markets and we are actively
developing matching products together with our customers. Mineral water based products are one
important category and our mineral water wells across Europe give us a good foundation to develop new products for our customers.
Wat nieuw is voor het bedrijf is de stap naar internationalisatie, door de overname van US-based Whitlock Packaging we took a leap from being a European company to a multicontinental organization.
Packaging types:
PET, Aseptic PET, Carton, Cans, other
Fait divers: 19% of volume is water!!
Een belangrijk Strategisch risico: consumer preferences kunnen gaan wijzigen.
Managementboard bestaat uit: CEO, en CFO (dezelfde personen als uit 2009).
Over de organisatie staat niet veel informatie wel de gender-distributie:
78,6% man - 21,4% Vrouw. Permanent: 78,2 - 21%. Tijdelijk: 76,2 / 23,8
Aan de naam zie je het niet direct af, maar Refresco lijkt een zeer serieus bedrijf.
We are an independent bottler of soft drinks and fruit juices for retailers and
A-brands in Europe and the US.
Our unique production platform covers 29 manufacturing sites in the Netherlands, Belgium, Germany, France, Spain, Italy, Poland, Finland, the UK and the US providing customers close proximity and reliable service across geographies.
We offer packaging in PET, Aseptic PET (A-PET), carton, cans and glass.
Productie gebeurt via:
1 Private label 73,2%
2 CO-Packaging 26,8%
Per categorie:
In 2009 waren de productcategorieƫn:
Other, Energy Drinks, Sports Drink, Iced / RTD Tea Drinks, Still Drink, Nectars, Squash/ Syrups,
Juice, Carbonates, Packaged Water.
As an integral part of setting the future direction of the company we have defined five values to drive us forward: Entrepreneurial, Excellent, Market-Driven, Innovative and Responsible.
(In 2009 waren deze waarden: entrepreneurship, no-nonsense, teamwork, spirit, focus)
Global sourcing and local innovation capabilities. Everything we do is founded on sourcing quality in quantity for our customers, thereby protecting and delivering their brand promise to the consumer. Because we source raw materials from around the world, we are constantly improving our sustainable sourcing practices.
... We see a growing trend for more natural, lower calorie drinks across the markets and we are actively
developing matching products together with our customers. Mineral water based products are one
important category and our mineral water wells across Europe give us a good foundation to develop new products for our customers.
Wat nieuw is voor het bedrijf is de stap naar internationalisatie, door de overname van US-based Whitlock Packaging we took a leap from being a European company to a multicontinental organization.
Packaging types:
PET, Aseptic PET, Carton, Cans, other
Fait divers: 19% of volume is water!!
Een belangrijk Strategisch risico: consumer preferences kunnen gaan wijzigen.
Managementboard bestaat uit: CEO, en CFO (dezelfde personen als uit 2009).
Over de organisatie staat niet veel informatie wel de gender-distributie:
78,6% man - 21,4% Vrouw. Permanent: 78,2 - 21%. Tijdelijk: 76,2 / 23,8
Aan de naam zie je het niet direct af, maar Refresco lijkt een zeer serieus bedrijf.
Reacties