Geloofwaardigheid Kernwaarden - een voorbeeld

"Onze kernwaarden." Dat kunnen er niet teveel zijn. Vind ik persoonlijk. drie tot vijf is de norm. Twee is zinloos, want er moet spanning zitten in de kernwaarden, meer dan vijf verliest het overzicht.

Dit is een voorbeeld uit de praktijk:

(1) Klantgericht leiderschap. [...] is van mening dat onze directe managers niet intern zijn, maar eerder onze klanten. Op dezelfde manier moeten onze managers en directeuren dezelfde roeping hebben om hun teams te dienen en moeten ze er effectief bij betrokken zijn, waarbij ze middelen ter beschikking stellen zodat hun teams hun doelstellingen bereiken en uiteindelijk de klant ten goede komen.

Open deuren. Al onze medewerkers hebben de plicht om naar hun collega’s te luisteren, ongeacht hun functie. Bij [...] geloven we niet in rangen en macht, maar in leiderschap, betrokkenheid, samenwerking en luisteren.

(3) Proactiviteit. Proactiviteit omvat al die activiteiten die, zonder urgent te zijn, belangrijk zijn en de concurrentiekracht van morgen ondersteunen. Uitmuntendheid richt zich op proactiviteit en op obsessieve verbetering, waarbij we begrijpen dat kwaliteit een race is zonder eindstreep. Proactiviteit omvat al die verbeteringen die, zonder op de korte termijn essentieel te zijn, op een gegeven moment essentieel zullen zijn voor de continuïteit van de onderneming.

Acceptatie van verandering. “Het is altijd zo gedaan” is geen reden om niet te veranderen. In de natuur zijn het niet de sterksten die overleven, maar degenen die zich het beste aanpassen. We moeten veranderingen accepteren en de organisatie aanpassen aan de realiteit, waarbij we dogmatisme vermijden, in de kortst mogelijke tijd.

(5) Verantwoordelijkheid. Organisaties nemen dagelijks een groot aantal beslissingen die niet gecentraliseerd kunnen worden. [...]  waardeert die mensen die de verantwoordelijkheid voor de uitdagingen van het bedrijf als hun eigen uitdagingen nemen en in staat zijn beslissingen te nemen die het bedrijf ten goede komen.

Persoonlijk leiderschap. Leiderschap is de droom van een betere wereld, samen met de vastberadenheid om deze te veranderen. Iedereen die een verandering kan bedenken en uitvoeren, is een leider.

(7) Loyaliteit. [...]  waardeert die mensen die de loyaliteit hebben om lang genoeg te vechten om de vruchten van hun arbeid te zien. [...]  probeert een eerlijke organisatie te bieden en waardeert die mensen die zich kunnen engageren tijdens de verschillende cycli die onvermijdelijk plaatsvinden in organisaties met een langetermijnvisie.

Meritocratie. De medewerkers die zich inzetten voor [...] 's waarden van uitmuntendheid, toewijding en loyaliteit moeten worden beloond en de meest relevante posities in de organisatie bekleden. [...]  zal altijd in eerste instantie kiezen voor interne promotie.

(9) Teamwerk. Formele en informele communicatiekanalen bevorderen een goede sfeer en creativiteit. We moeten openlijk om meningen over ons werk vragen om vanuit verschillende invalshoeken perspectief te krijgen. Als we bovendien bedenken dat er informatie is die belangrijk kan zijn voor onze collega's, moeten we proberen deze op de meest effectieve manier bij hen te krijgen, omdat het hen zeker zal motiveren.

Persoonlijke vorming. [...]  gelooft dat de grootste troef die iemand heeft zijn kennis is en zal de mensen waarderen die deze visie delen en in hen investeren. Training moet niet worden opgevat als een passieve daad van het verwerken van gestructureerde informatie, maar komt vaak voort uit de durf en het doorzettingsvermogen om uitdagingen aan te gaan.

(11) Continuïteit. [...]  is van mening dat het risico vaak voortkomt uit een slechte studie van de situaties. In de overgrote meerderheid van de gevallen wordt het risico beperkt door grondig analysewerk. We moeten de toekomst van het bedrijf respecteren door goed werk te leveren, zodat het op termijn gezond blijft en het bedrijf niet onnodig in gevaar brengt.

Gelijkwaardigheid. Er bestaan ​​geen hiërarchieën of persoonlijke voorwaarden voor goede ideeën.

Dit zijn er dus 12.

En dan deze:

Onze waarden. Wij zijn enthousiast en gepassioneerd door technologie en streven er altijd naar om onze verplichtingen jegens onze klanten na te komen. Al 35 jaar is [] blijven groeien en heeft het deelgenomen aan duizenden innovatieve programma's die hebben geholpen de gemeenschappen waarin we werken te verbeteren.


Liefhebbers van techniek
Technologie, innovatie en een klantgerichte cultuur zijn cruciaal voor de ontwikkeling van ons bedrijf. Wij leveren creatieve oplossingen om huidige en toekomstige technologische uitdagingen aan te pakken.

Wij voeren het gesprek
Wij zijn een consistente en betrouwbare partner die ernaar streeft zijn verplichtingen na te komen door altijd een belofte na te komen. Degenen die de belofte doen, zullen de dienst leveren. De prioriteiten van onze klanten zijn de onze.

Samen vooruit
De waarden van CT gaan verder dan technologie en innovatie. Onze ingenieurs streven ernaar de verwachtingen van een klant te overtreffen door integriteit en een teamwerkomgeving die wordt gecreëerd door te luisteren naar en zich in te leven in de klant.

Uitdagingszoekers
Techniek en nieuwsgierigheid zijn met elkaar verbonden en onze engineers zijn uiterst nieuwsgierige mensen. Zij hebben bijgedragen aan de groei van CT en de voortdurende zoektocht naar uitmuntendheid.

 

--

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Begraven of cremeren?

Het grootste bordeel van Europa