Eerste indruk Paack: ...

Amazon werkt met een netwerk van distributeurs, waaronder, zo leer ik vandaag: PAACK.

die komt met dit bericht:


 Na lang zoeken kom je erachter dat je op geen enkele manier met dit bedrijf in contact kan komen. Je kan geen medewerker spreken al lijkt het dat ze een chat-dienst hebben, maar niets gaat verder dat FAQs ook bij de chat. Medewerker spreken is er niet bij.

Het is mogelijk, na flink zoeken, dat ze je pakket bij de buren hebben achtergelaten, maar dan zou daar een pakbon van moeten zijn, die wij in ieder geval niet ontvangen hebben. De buren, toch even aan ze gevraagd, hebben niets ontvangen.

Toch blijkt dit een groot bedrijf te zijn...

Bijzonder. 

Eerste indruk: is het een geloofwaardige business? Wanneer je aan de klant een bericht verstuurt dat je pakket aangekomen is, op het adres waar jij woont en dat dat niet het geval is, komt dat niet betrouwbaar over.

Misschien komt het nog goed.

Volgens eigen zeggen zijn de consumer ratings als volgt: "4.8 /5 Consumer Rating". Een rapportcijfer van 9,6 voor een business die zo asymetrisch is als pakketbezorging. Als het goed gaat hoor je niemand, gaat het slecht krijg je een vette onvoldoende. Deze 4,8 lijkt me dus ook niet erg geloofwaardig.

Toch heeft Amazon dit soort bedrijven nodig die ambitieus zijn, en snel kunnen groeien. De problemen met die groei lossen we later wel op, zo lijkt het, Ben benieuwd...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Economie - Teveel wiskunde, te weinig geschiedenis?

Begraven of cremeren?