Transformatie (social) media: #Lineker en ...
Ik heb het niet zo met influencers, maar Lineker is denk ik een influencer despuis la lettre: hij is iemand die al meer dan 20 jaar voor de BBC werkt, maar ook op social media een stem heeft. En dan komt de Britse regering met een plan dat nadelig is voor vluchtelingen en komt hij met een reactie op zijn eigen socialmedia-kanaal.
En dan wil de BBC - die altijd neutraliteit uitstraalt - dat hij zijn woorden terugneemt.
Los van het inhoudelijke issue hier, ben ik van mening dat waar het hier echt over gaat is over journalistiek. De journalistiek is met de komst van twitter en facebook niet verbeterd maar juist verslechterd. Iedereen denkt nu dat we meer weten en beter voorgelicht zijn dan voor sociale media, maar dat is juist niet het geval. Er is meer ruis, meer fake news gekomen dat niemand ooit bedacht had...
Op internet en in de kranten lees je nooit hoe iets afloopt en wat de consequentie van een bepaalde gebeurtenis is.
.. tegelijkertijd op mises:
Influencer marketing has proven to be a lucrative venture, and estimates suggest that the industry totaled $16.4 billion in 2022. Brands fork out huge sums to capitalize on the reach of megacelebrities who sway millions to buy their products. Football superstar Cristiano Ronaldo earns $2,397,000 million per Instagram post, and the doyen of American influencers Kim Kardashian collects $1,689,000 million per post.
https://mises.org/wire/influencers-and-subjective-value-they-have-something-teach-us
.. wordt vervolgd.
Reacties