De Organisatie achter 3652 x Morgen
De Rabobank is al vaker studieobject geweest. Velen vragen zich af hoe ze dat daar in Utrecht nu precies doen? Wat verdienen die topmanagers nu precies; is het een vast salaris of krijgen ze ook een variabele beloning? Bij ontbreken van echte cijfers, zoals in reguliere jaarverslagen krijgt de fantasie de vrije loop. In plaats van echte bonussen toucheert de Rabotopman gewoon een hoger salaris dan broeders in de vrije financiële sector?
Het boek 3652 x Morgen is een trots product van de Rabobank en geeft meer dan de organisatie bewust was inzicht in een aantal bedrijf-typische elementen.
Er zijn vier thema's die vanuit dit boek iets over de Rabo-organisatie laten zien:
a- Human resourcemanagement en innovatie
b- Het concept trendsanalyse als innovatiemechanisme
c- De productiviteitsfocus van de betrokkenen bij het project / boek
d- User Experience bij de Rabo en een klantervaring
... vervolg: trends spotten
--
17 januari 2013. Uiteindelijk is dat vervolg er niet meer gekomen. Ik volsta met één aspect (ad. d) dat me altijd zeer verwonderd heeft. Als het gaat om user-experience en het feit dat de Rabo veel geld investeert in dit soort zaken om voorop te lopen. Waarom is het dan niet mogelijk - anno 2013 - om bij een overschrijving van een eigen rekening binnen de Rabo (b.v. van een spaarrekening naar de betaalrekening) direct deze overschrijving geëffectueerd te zien. In plaats daarvan krijgt de gebruiker een tussenstand in de vorm van "te verwerken opdrachten" en pas een aantal uren later wordt online het saldo bijgewerkt. Qua gebruikerservaring is dat niet optimaal.
Het boek 3652 x Morgen is een trots product van de Rabobank en geeft meer dan de organisatie bewust was inzicht in een aantal bedrijf-typische elementen.
Er zijn vier thema's die vanuit dit boek iets over de Rabo-organisatie laten zien:
a- Human resourcemanagement en innovatie
b- Het concept trendsanalyse als innovatiemechanisme
c- De productiviteitsfocus van de betrokkenen bij het project / boek
d- User Experience bij de Rabo en een klantervaring
... vervolg: trends spotten
--
17 januari 2013. Uiteindelijk is dat vervolg er niet meer gekomen. Ik volsta met één aspect (ad. d) dat me altijd zeer verwonderd heeft. Als het gaat om user-experience en het feit dat de Rabo veel geld investeert in dit soort zaken om voorop te lopen. Waarom is het dan niet mogelijk - anno 2013 - om bij een overschrijving van een eigen rekening binnen de Rabo (b.v. van een spaarrekening naar de betaalrekening) direct deze overschrijving geëffectueerd te zien. In plaats daarvan krijgt de gebruiker een tussenstand in de vorm van "te verwerken opdrachten" en pas een aantal uren later wordt online het saldo bijgewerkt. Qua gebruikerservaring is dat niet optimaal.
--
Reacties