Vragers en Aanbieders op Linkedin

Ondanks trends en bewegingen als Het Nieuwe Werken die atomische organisatievormen promoten blijven grote bedrijven "de dienst" uitmaken.

Iemand sprak op twitter - over netwerken: "je hebt sterke en minder sterke schakels in je netwerk." Het begrip "zwakke schakel" hoort niet bij het jargon van de hedendaagse professional. En een netwerk is geen sequentiële keten, maar eerder een visnet, waarmee je de vangst binnenhaalt.

Op linkedin maken grote bedrijven de dienst uit, size matters. Het imago van het grotere bedrijf straalt achter het imago van de professional op linkedin.

Wanneer ik als "owner" een uitnodiging stuur naar iemand die bij een groot en bekend bedrijf werkt dan is de acceptatiegraad lager dan wanneer ik dezelfde soort uitnodiging stuur naar een andere zelfstandige, ZZP'er, ondernemer of freelancer.

Linkedin is daarmee een goede afspiegeling van de recruteringsmarkt en van de netwerkpoule in het algemeen. het is een nichemarkt binnen het economisch-sociale systeem, met vrager en aanbieders waar de balans in aantallen naar deze laatste groep uitslaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Economie - Teveel wiskunde, te weinig geschiedenis?

Begraven of cremeren?