Overzicht Kernwaarden Nederlandse bedrijven (1)

Update Kernwaarden. Onderstaand zijn de kernwaarden van bedrijven die eerder op deze blog beschreven zijn. 

Kasbank (2017)
Daarnaast investeert het bedrijf in trainingprogrammas voor leiderschap die de cultuur verder moet uitdragen. De kernwaarden  committed, connected & competent heten in het Nederlands: Verantwoordelijk, verbindend en vakmanschap. Een sluitend verhaal, want de kern "verbindend" is de verbinding van Kas Bank die de financiele infrastructuur biedt aan haar klant.

Volkers Wessels.
Veiligheid, integriteit en duurzaamheid. 

Heijmans (2017)
Eigenaarschap, resultaatgerichtheid en samenwerking.

Forfarmers (2012)
Ambitie, duurzaamheid en rendement (i.p.v. partnership).
sinds 2014:  Ambitie, duurzaamheid en partnership zijn opgenomen sinds 2014.

Beter Bed (2017)
The core values of the culture have been established in the Code of Conduct and can be described by the terms customer focus (internal and external), experimentation, ownership and collaboration.

Basic-fit (2017)
Ten opzichte van 2015 heeft het bedrijf meer nagedacht over kernwaarden:
At Basic-Fit we foster four values that our employees should live by: 1) action-oriented - we are driven by an insatiable urge to get things done, going further and faster than anyone thinks possible; 2) down to earth - what you see is what you get. We don’t hide behind big words or empty promises; 3) open - we tell it like it is, we are completely transparent in everything we do and 4) friendly - we are all on the same team, always eager to help and bring a smile.

Akzo Nobel (2017)
Four values – Customer focused, Deliver on commitments, Passion for excellence, Winning together

Ahold Delhaize (2016)
De organisatie kernwaarden - ook een belangrijk gegeven als indicatie van een cultuur - zijn snel en direct nieuw opgesteld. De nieuwe kernwaarden zijn:
  • Courage (afkomstig van Delhaize)
  • Integrity (afkomstig van Delhaize)
  • Teamwork (afkomstig van Ahold - samen winnen)
  • Care (nieuw)
  • Humor (afkomstig van Delhaize)
SIF(2017)
Continuous improvement (We strive for the continuous improvement of our products, our manufacturing processes, our people’s skills and our team performance)
Teamwork (We respect each other’s specific knowledge and skills and watch over each other’s safety and health 
Pride and fun (We take pride in and enjoy satisfying our clients’ needs, improving our products and processes and raising our products to the next level)

Aegon (2016)
Aegon’s core values: Working Together; Bringing Clarity and Exceeding Expectations.

ABN AMRO (2016): Kernwaarden zijn duidelijk: trusted, professional en ambitious. 

Aalberts (2016)
In 2015 is er een begin gemaakt, met "The Aalberts way," De kernwaarden waren toen:
- entrepreneurship (make dreams happen), drive for results (persistence), energy (passion), leadership with integrity (inspiration, management by example), Continuous improvements (learn).
In 2016 zijn de kernwaarden aangescherpt: Entrepreneurship, take ownership, (go for) excellence, share & learn, act with integrity.

PostNL (2016)
Kernwaarden: connected (whenever, whereever and however, snel via twitter tot nauwe samenwerking), passionate (passionate: return on demand / Zalando), inventive (inventive: my idea, your idea parcel / letter locker).

Philips Lighting (2016) nu Signify
Na de afsplitsing heeft het bedrijf nieuwe kernwaarden geformuleerd:
  • customer first, game changer, greater together, passion for results. (De kernwaarden van Philips zoals destijds bij Accelerate gedefinieerd zijn waren in 2012 zijn: Eager to win, Take Ownership, Team up to excel)
Intertrust (2016)
oor de organisatiecultuurminnaar springen direct de kernwaarden in het oog: We never put our name to anything unless it lives up to our core values:
• We are dedicated to helping others succeed.
• We build our company on talent.
• We seek long-term commitments with our clients.
• We always act with integrity.
• We deliver to the highest standards.
en...
Tweede voorkomen ("Our corporate values"):
Partnership.We are dedicated to helping others succeed (Voorbeeld: Supporting offices globally. Our Asian teams and clients benefit from the experience and know-how of our Regulatory Compliance Services team in Guernsey, who have developed a truly global solution).
People. We build our company on talent
Commitment.We seek long-term commitments with our clients
Integrity. We always act with integrity
Quality. We deliver to the highest standards

RD Shell (2016)
Niet in het verslag staan de kernwaarden van het bedrijf: Shell’s core values are honesty, integrity and respect for people. In 2005 stond leadership nog als kernwaarde maar ik begrijp nu waarom dat leiderschap niet thuis hoort in deze business. Management wel, leiderschap. "No way."

SBM Offshore (2016)
De kernwaarden zijn, - Integrity, - Care  (safety), - Entrepreneurship ‘SBMers’ have an entrepreneurial mindset, en - Ownership. 

...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Economie - Teveel wiskunde, te weinig geschiedenis?

Begraven of cremeren?