LVMH - Luxe (in Rusland)

Wie kent dit bedrijf niet? Wat ik toen ik dit uitzocht wilde weten was, wat doet het Luxe bedrijf in Rusland? In de zin van hoe gaat Luxe samen met de Russische cultuur? Want Rusland doet een aanval op de westerse waarden, maar zoals hier blijkt is het bedrijf behoorlijk geborgd in de Russische maatschappij.

De missie van LVHM is als volgt: 


... , wereldleider op het gebied van luxe, heeft sinds de oprichting in 1987 een bedrijfsmodel ontwikkeld dat wordt gekenmerkt door creatieve impulsen en een constante zoektocht naar uitmuntendheid. De Groep stimuleert een lange-termijn-dynamiek om zijn 75 Maisons te ontwikkelen, met respect voor hun onderscheidende identiteiten. Over de hele wereld zijn ze allemaal ambassadeurs van onze visie van een verfijnde levenskunst.

...

De LVMH Group, opgericht in 1987, bestaat vandaag uit meer dan 75 uitzonderlijke Maisons, die stuk voor stuk producten van hoge kwaliteit creëren. Het is de enige groep die aanwezig is in alle vijf de belangrijkste sectoren van de luxemarkt: Wines & Spirits, Fashion & Leather Goods, Parfums & Cosmetics, Watches & Jewelry en Selective Retailing. LVMH heeft momenteel wereldwijd meer dan 175.000 mensen in dienst en rapporteerde een omzet van 64,2 miljard euro in 2021.

Kernwaarden:

WEES CREATIEF EN INNOVATIEF. De combinatie van creativiteit en innovatie vormt de basis van onze Maisons. Dit is wat hen in staat stelt om het delicate evenwicht te bereiken dat nodig is om ons aanbod voortdurend te vernieuwen, resoluut naar de toekomst kijkend met respect voor hun unieke erfgoed. Moderniteit versmelt met geschiedenis om tijdloze producten te creëren. Creativiteit en innovatie maken deel uit van het DNA van LVMH. Ze zijn door de jaren heen altijd de sleutel geweest tot het succes van onze Maisons en nodigen uit tot het verkennen van de oneindige mogelijkheden van nieuwe technologieën, een belangrijk groeipad voor de Groep.

LEVER EXCELLENTIE. Kwaliteit is een pijler van het succes van LVMH. Elk van de 75 Maisons van de Groep cultiveert het hoogste kwaliteitsniveau in hun producten en diensten, niet alleen om het jaar na jaar te behouden, maar ook om het te verhogen terwijl we steeds hogere normen stellen. We zijn bevoorrecht dat we producten van de hoogste kwaliteit kunnen aanbieden dankzij de uitzonderlijke savoir-faire van onze ambachtslieden. We belichamen alles wat het meest nobel en bereikt is in de wereld van vakmanschap, met nauwgezette aandacht voor detail en streven naar perfectie.

CULTIVEER EEN ONDERNEMERSGEEST. Het dynamische momentum van LVMH is geïnspireerd door een ondernemersgeest op elk niveau van de organisatie. Ons is het erfgoed toevertrouwd van de uitzonderlijke ondernemers en creatieve talenten die onze Maisons hebben opgericht, en we hebben een gedecentraliseerde organisatie behouden om de pragmatische behendigheid te behouden die efficiëntie en snelle responsiviteit aanmoedigt. Hoewel LVMH misschien wel de wereldleider is, hebben we de geest van een startup behouden waar ondernemersuitdagingen nauw verbonden zijn met creativiteit en een nooit eindigende zoektocht naar de hoogste kwaliteit.

WEES COMMITTED VOOR EEN POSITIEVE IMPACT. Elke actie die door de Groep en haar werknemers wordt ondernomen, weerspiegelt onze inzet voor ethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen en respect voor het milieu. Onze verbintenissen stimuleren de prestaties van onze Maisons en verzekeren hun succes op lange termijn. We zijn er vast van overtuigd dat werkelijk begeerlijke producten alleen afkomstig kunnen zijn van duurzame bedrijven en daarom zetten we ons in om ervoor te zorgen dat onze producten en de manier waarop ze worden gemaakt een positieve invloed hebben op ons hele ecosysteem en de plaatsen en gemeenschappen waarin we actief zijn, en dat onze Groep actief is werken aan een betere toekomst.

Hoe en wat is het effect van luxeartikelen op de veranderende situatie in Rusland. en blik op een bedrijf als LVMH.

1. Wijn en sterke drank... Cognac en sterke drank.

Concurrerende positie.

In 2021 stegen de verscheepte volumes uit de Cognac-regio met 16,4% ten opzichte van 2020 (bron: BNIC), terwijl de verscheepte volumes van Hennessy met 8,2% stegen. Het marktaandeel van Hennessy in de volumes die vanuit de Cognac-regio werden verzonden, bedroeg 45%, vergeleken met 49% in 2020, wat een terugkeer naar normale niveaus markeert als gevolg van de bevoorradingssituatie. Het bedrijf is de wereldleider in cognac en premium internationale gedistilleerde dranken, met bijzonder sterke posities in de Verenigde Staten, China en andere belangrijke markten voor cognac (Zuid-Afrika, Nigeria, Rusland, enz.).

5. Selectieve detailhandel.

Sinds de overname door LVMH in juli 1997 heeft Sephora een snelle groei doorgemaakt in Europa door nieuwe winkels te openen en bedrijven over te nemen die parfumketens exploiteerden. Sephora is aanwezig in 16 Europese landen. Het Sephora-concept stak in 1998 ook de Atlantische Oceaan over, met een sterke aanwezigheid in de Verenigde Staten, de website sephora.com en een winkelnetwerk in Canada.

Sephora betrad de Chinese markt in 2005. De retailer heeft ook vestigingen in het Midden-Oosten, Latijns-Amerika, Rusland – met eigen winkels en via de parfum- en cosmeticaketen Ile de Beauté (volledig eigendom sinds 2016) – en Zuidoost-Azië, in Met name dankzij de overname in 2015 van de e-commercesite Luxola, die actief is in acht landen in de hele regio.

9. recente ontwikkeling en vooruitzichten.

Nu de volksgezondheidscrisis geleidelijk afneemt, heeft LVMH er alle vertrouwen in dat het zijn huidige momentum kan behouden. De Groep zal haar strategie, gericht op de ontwikkeling van haar merken, voortzetten door te blijven bouwen op sterke innovatie en investeringen, evenals een constante zoektocht naar kwaliteit in hun producten en hun aantrekkingskracht en distributie. De LVMH groep volgt de evoluerende situatie in Oekraïne en omgeving zeer nauwlettend. Haar voornaamste zorg was de veiligheid van haar 150 werknemers in Oekraïne te waarborgen en hen alle nodige financiële en operationele hulp te bieden. LVMH heeft ook de tijdelijke sluiting van zijn winkels in Rusland aangekondigd, vanaf 6 maart, terwijl het de lonen van zijn werknemers blijft betalen en hen specifieke ondersteuning biedt.

Activa aangehouden door LVMH in Rusland en Oekraïne hebben voornamelijk betrekking op inrichting in winkels (voornamelijk Sephora) en gebruiksrechtactiva onder winkelleaseovereenkomsten. Deze activa omvatten niet-materiële bedragen ten opzichte van de totale activa van de Groep. De gevolgen van het conflict voor de zakelijke activiteiten van LVMH, in termen van de directe impact in de getroffen landen en de impact van sancties opgelegd door de Europese Unie aan Rusland en bepaalde Russische onderdanen, evenals sancties opgelegd door Rusland als reactie daarop, kunnen niet nauwkeurig worden bepaald. Op dit moment beoordeeld, maar zou relatief beperkt moeten zijn, aangezien Rusland en Oekraïne een beperkt deel van de activiteiten van LVMH voor hun rekening nemen.

Gedreven door de behendigheid van zijn teams, hun ondernemersgeest, het evenwicht tussen zijn verschillende activiteiten en de geografische diversiteit van zijn klanten, gaat LVMH 2022 met vertrouwen in en stelt het zich ten doel zijn wereldwijde leiderspositie in luxegoederen verder te ontwikkelen.

Desondanks bestaat de website nog steeds: 

Yves-Thibault de SILGUY. had  tot de oorlog in oekraine, een positie in VTB Bank, Rusland.

-- De Luis Voutton Stichting als laatste.

"The Morozov Collection: Icons of Modern Art", een tentoonstelling die aanvankelijk in oktober 2020 zou worden gehouden, werd uiteindelijk geopend op 22 september 2021. In samenwerking met het Staatsmuseum de Hermitage in Sint-Petersburg en twee instellingen in Moskou, heeft het Pushkin State Museum of Fine Arts en de State Tretyakov Gallery, onthulde het, voor het eerst buiten Rusland, meer dan 200 meesterwerken uit de prestigieuze collectie Franse en Russische moderne kunst verzameld door de broers Mikhail en Ivan Morozov.

...
Consolidadted companies:

  • Moët Hennessy Distribution Russia Moscow, Russia FC 66%
  • Moët Hennessy Russia Moscow, Russia FC 66%
  • Louis Vuitton Vostok Moscow, Russia FC 100% (tevens Kiev, Oekraïne)
  • Christian Dior Couture Stoleshnikov Moscow, Russia FC 100% (tevens Kiev, Oekraïne)
  • Fendi RU LLC Moscow, Russia FC 100%
  • OOO Seldico Moscow, Russia FC 100% (tevens Kiev, Oekraïne)
  • LVMH Watch & Jewelry Russia LLC Moscow, Russia FC 100%
  • Bvlgari Russia Moscow, Russia FC 100%
  • Tiffany Russia LLC Moscow, Russia FC 100%
  • Joint Stock Company “Ile De Beauté” Moscow, Russia FC 100%
  • Europe Hotel LLC Saint Petersburg, Russia FC 100%



Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Economie - Teveel wiskunde, te weinig geschiedenis?

Begraven of cremeren?