Klantcontact anno 2025. Inloggen bij bol.com

Men zegt dat het klantencontact steeds moeilijker wordt en door de toename van het aantal chatbots zal dit probleem alleen maar groter worden.

Hier een voorbeeldje van Bol.com

Ik bleek al een account te hebben toen ik een bestelling wilde doen. En dus had ik ook nog het geluk dat ik op mijn pc het wachtwoord had staan.

Maar voor mijn "veiligheid" vroeg Bol.com om een nieuw wachtwoord aan te maken.

"Dat kan door op "wachtwoord vergeten" te klikken."
 

Je krijgt dan nog netjes een link (zie onder). En even later, opnieuw een wachtwoord invullen een scherm:

  • Daarbij krijg je de melding - he sufferd,  je wachtwoord vergeten. Niets aan de hand.
Dus alles opnieuw invullen.

En opnieuw alles doorlopen. En aan het eind. Opnieuw. Voor je veiligheid vragen we je om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Het is me dus niet gelukt om een paar sokken te bestellen!!

En contact opnemen? onmogelijk. Dat kost geld. Het enige wat ze - en vele anderen aanbieden  - is chatbot Billie!

Het is misschien een beetje flauw om hierover te beginnen, en dan bij deze partij - toevallig - terwijl geen enkel internet-bedrijf een contactcentrum heeft, en waar de telefoon als een overblijfsel in de vitrage staat.

En hoe erg is het dat je niet een artikel kunt bestellen?
Ja er is iets voor te zeggen dat bedrijven onterecht investeren in Chatbots, terwijl ze het nalaten om een goed onderhoud te plegen op hun reguliere website. Dan zouden veel vragen overbodig zijn.
Maar zonder e-mail en login-account kan je niets bestellen bij Bol.com of een concurrent.

Maar goed... We zijn hier nu. Aanvankelijk zou het pakketje voor 16 oktober verstuurd zijn, en het is nu al een dag later en... nog niets:

Wel kan ik netjes de "reis van het pakket" volgen.

De factuur mag ik betalen, maar "hoeft nog niet."

Een van de problemen is, denk ik, dat Bol.com verwacht dat ik in Nederland woon en in het bezit ben van zo'n keurige Nederlandse postcode (en huisnummer).




Ook 18 oktober werd niet gehaald. Dat is toch wel een minpuntje.

Uiteindelijk werd het pakketje - past door de brievenbus - op 21 oktober, om 12:34 bezorgd, door PostNL. Een week na de bestelling.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Typisch Spaans: Balay

Het grootste bordeel van Europa

Wat doet een Chief Economist - Officer?