Een (klein) beeld van een verandering - Het Parool bij de Persgroep
Sommige kranten laten hun identiteit zien op het Internet, zoals de persgroep in België. Het vreemde was dat ik eerst het "Parool" opmerkte, toen de extentie ".be" en later pas de persgroep.
Toen begreep ik het. Het parool was onlangs overgenomen, en zo gaat dat met veranderingen; we praten er lang over, maar opeens is het dan zover. Opeens is de Nederlandse Parool een onderdeel van de Belgische Persgroep.
Veranderingen gaan stapsgewijs. De eerste stap is dat de infrastructuur - dat wat je bijna niet ziet, behalve dus soms op het internet - schaalbaar gemaakt wordt. De schaalvoordelen die enkel een groot bedrijf kan bieden. Het Parool houdt nog even zijn eigen deel. Maar verder in de tijd kan ook boven de grond de verandering doorgaan.
-- 16 jun '22
De Zweede Claes Janssen heeft een aardig veranderingsmodel - 4 rooms of change - bedacht, de plaat onder geeft een samenvatting:
Reacties