Van welke bedrijf is deze organisatie?
Onderstaande profielen heb ik via Linkedin geselecteerd. Ik wilde weten hoe de cultuur van een nieuw bedrijf tot stand komt. Een betrekkelijk jonge organisatie die zich anders profileert in de markt, daar begint het mee.
Maar hoe komt de cultuur tot stand? Dat is een proces dat tijd kost. En naast tijd is het belangrijk dat er dingen fout gaan. Cultuur komt tot stand door en na ellende. Ellende die overleefd wordt en waar mensen - diegenen die blijven / overleven - over doorpraten. Zij zijn de legacy.
Daar is bij dit bedrijf nog geen sprake van. Met een nieuw bedrijf kan het qua cultuur nog alle kanten op. De organisatie oogt vriendelijk en de illusies op succes en groei in de markt zijn groot. Dat is een voordeel en dat wekt nieuwe interesse. Het bestaan van:
geeft aan dat het bedrijf succesvol is wanneer de organisatie dat is. En medewerkers willen (door-)groeien.
Alle normale functies en profielen die bij andere bedrijven voorkomen zie je ook bij dit bedrijf. Kan is logisch want ook een nieuw bedrijf moet rekruteren in een HR-markt die nog niet veranderd is. Een nieuw bedrijf werkt met oude krachten.
Een eerste greep uit de productieve rollen:
"Financial planner," dit verraadt al dat het bedrijf in de financiële sector opereert. De freelance blogger valt op, Business process officer, er is ook een manager business process management.
Verder is er een belang op het gebied van internet herkenbaar. De term Mobile heb ik niet gezien. Ook op de website ben ik deze niet tegengekomen, maar dat kan een ontwikkelingsstadium zijn.
De rol van
valt ook op. Marketing en strategie past al bij elkaar, maar hier ligt extra nadruk op strategie.
Er zijn twee / drie oprichters. Ik meende dat er slechts één oprichter was. Een tweede en derde oprichter geeft een organisatie balans. Als ik het goed begrijp dan is een van deze oprichters een vrouw. Ook dat is opvallend. Zeker de financiële wereld is nog teveel een mannenwereld, dus dit is vernieuwend. Als het klopt.
Ook de onderstaande rollen zijn herkenbaar als gewone rollen.
Maar hoe komt de cultuur tot stand? Dat is een proces dat tijd kost. En naast tijd is het belangrijk dat er dingen fout gaan. Cultuur komt tot stand door en na ellende. Ellende die overleefd wordt en waar mensen - diegenen die blijven / overleven - over doorpraten. Zij zijn de legacy.
Daar is bij dit bedrijf nog geen sprake van. Met een nieuw bedrijf kan het qua cultuur nog alle kanten op. De organisatie oogt vriendelijk en de illusies op succes en groei in de markt zijn groot. Dat is een voordeel en dat wekt nieuwe interesse. Het bestaan van:
- HR Manager Interne Groei & Ontwikkeling (vrouw)
geeft aan dat het bedrijf succesvol is wanneer de organisatie dat is. En medewerkers willen (door-)groeien.
Alle normale functies en profielen die bij andere bedrijven voorkomen zie je ook bij dit bedrijf. Kan is logisch want ook een nieuw bedrijf moet rekruteren in een HR-markt die nog niet veranderd is. Een nieuw bedrijf werkt met oude krachten.
Een eerste greep uit de productieve rollen:
- Afstudeer onderzoek
- Blogger
- Business Developer, ... Retail, Financiële Planning, Financial Life Planner, Trainer/coach, Interim financial Professional, Financieel Adviseur, Expert
- Business Process Officer (vrouw), Campaign Marketeer
- Content Marketeer a.i.
- Digital Business Management a.i.
- E-commerce Manager
"Financial planner," dit verraadt al dat het bedrijf in de financiële sector opereert. De freelance blogger valt op, Business process officer, er is ook een manager business process management.
Verder is er een belang op het gebied van internet herkenbaar. De term Mobile heb ik niet gezien. Ook op de website ben ik deze niet tegengekomen, maar dat kan een ontwikkelingsstadium zijn.
- Employee, Expert
- Fraude & Security coördinator @
- Freelance sr webredacteur, tekstschrijver
- Galvenais specialists
- Legal
- Director ICT & Operations
- Head of Marketing & e-Commerce a.i.
- Management Assistant, Interim Management Assistant
- Manager BPM
- Manager Financiële Planning @
- Manager ICT Skilled Helpdesk
- Manager Marketing (a.i.) - (vrouw)
- Manager Operations
- Manager Test Management
- Marketeer Content & PR, Marketeer Relations and Commerce, Marketeer Social & PR , Marketing
De rol van
- Marketing Strategist
valt ook op. Marketing en strategie past al bij elkaar, maar hier ligt extra nadruk op strategie.
- Co-Founder, directeur Klant & Business Development
- Oprichter & Directeur, Oprichter
Er zijn twee / drie oprichters. Ik meende dat er slechts één oprichter was. Een tweede en derde oprichter geeft een organisatie balans. Als ik het goed begrijp dan is een van deze oprichters een vrouw. Ook dat is opvallend. Zeker de financiële wereld is nog teveel een mannenwereld, dus dit is vernieuwend. Als het klopt.
Ook de onderstaande rollen zijn herkenbaar als gewone rollen.
- Operations (...)
- Junior Operations, Employee
- Customer Department
- Customer Experience & Marketing
- Adviseur Klantbehoud & -Ontwikkeling a.i.
- Risk & Capital Manager, Risk Manager (Vrouw)
- Sales (... , ... employee, Representative, Medewerker sales)
- Security Manager
- Senior employee Operations (...), Senior Operations (...)
- Senior Pricing Manager (...)
- Senior Skilled Helpdesk Medewerker
- Service (...)
- Service Level Manager & Contract Manager
- Service Medewerker (...), Professional , Servicedesk - Webcare
- Teamleader Service, Shiftleader Service, Skilled Helpdesk
- Solutions Architect
- Project Portfolio Manager
- ICT Coördinator
- DBA Specialist
- Informatie Architect, Information Analist & Problem Manager , Information Services employee
- Applicatiebeheerder, Application Advisor, Application Manager
- Test Coördinator, Test Engineer, Tester
- Senior Test Consultant
Het belang van ICT is groot. Ook dat is typisch Nederlands aan het worden. De ICT sector is de grootste sector. Verder valt het begrip Service op, naast klant / customer, sales, marketing, en retail.
Reacties