Voor de emotionele belegger - de Philips Rationalizer
Philips ontwikkelt product om met gezond verstand te handelen. Koninklijke Philips Electronics nv heeft een conceptproduct ontwikkeld dat beleggers helpt een rationele investeringskeuze te maken.
De 'Rationalizer' bestaat uit de EmoBracelet, een armband die emoties meet en de EmoBowl, een bord die de intensiteit van de emoties weergeeft. Hoe heftiger de emoties, hoe meer de kleur van het bord verandert van licht geel in donker rood.
Het gedachte achter de Rationalizer is dat beleggers hun keuzes niet alleen maken met hun gezonde verstand, maar ook hun gevoelens als angst en hebzucht laten meespelen. Met de Rationalizer wordt de belegger gewaarschuwd wanneer het misschien verstandiger is om een time-out te nemen, even te relaxen en hun keuze te heroverwegen.
Philips geeft aan dat er over een paar jaar misschien producten op diensten op de markt worden gebracht waarin elementen van de Rationalizer te herkennen zijn.
De Rationalizer is voortgekomen uit een samenwerking tussen Philips Design en ABN AMRO Dialogues Incubator, en richt zich vooral op serieuze beleggers die thuis vanachter hun pc handelen. (Bron: Dow Jones nieuwsdienst)
En typisch voorbeeld van Sense-and-Simplicity. Maar het zinnetje... "richt zich vooral op de serieuze belegger," roept wat vragen op. Betekent serieus niet dat je je niet laat leiden door de waan van de dag en de emoties van het moment?
Nee, ik twijfel of dit een echt succes gaat worden, een apparaat dat even een time-out vraagt.. Kom nou, emotie is juist leuk voor die groep beleggers en de andere groep heeft zo'n slim apparaat niet nodig.
Het apparaat is ontwikkeld in samenwerking met:Binckbank, de ABN AMRO. Daarmee loopt Philips een risico, anders dan bij de introductie van de Senseo die ontwikkeld is met DE. Beleggen is een andere business dan de koffiemarkt. Beleggers zijn sterk rivaliserend. Een toepassing die ontwikkeld is i.s.m. bijvoorbeeld de ABN verkoopt niet bij beleggers van andere banken.
Denk ik.
De 'Rationalizer' bestaat uit de EmoBracelet, een armband die emoties meet en de EmoBowl, een bord die de intensiteit van de emoties weergeeft. Hoe heftiger de emoties, hoe meer de kleur van het bord verandert van licht geel in donker rood.
Het gedachte achter de Rationalizer is dat beleggers hun keuzes niet alleen maken met hun gezonde verstand, maar ook hun gevoelens als angst en hebzucht laten meespelen. Met de Rationalizer wordt de belegger gewaarschuwd wanneer het misschien verstandiger is om een time-out te nemen, even te relaxen en hun keuze te heroverwegen.
Philips geeft aan dat er over een paar jaar misschien producten op diensten op de markt worden gebracht waarin elementen van de Rationalizer te herkennen zijn.
De Rationalizer is voortgekomen uit een samenwerking tussen Philips Design en ABN AMRO Dialogues Incubator, en richt zich vooral op serieuze beleggers die thuis vanachter hun pc handelen. (Bron: Dow Jones nieuwsdienst)
En typisch voorbeeld van Sense-and-Simplicity. Maar het zinnetje... "richt zich vooral op de serieuze belegger," roept wat vragen op. Betekent serieus niet dat je je niet laat leiden door de waan van de dag en de emoties van het moment?
Nee, ik twijfel of dit een echt succes gaat worden, een apparaat dat even een time-out vraagt.. Kom nou, emotie is juist leuk voor die groep beleggers en de andere groep heeft zo'n slim apparaat niet nodig.
Het apparaat is ontwikkeld in samenwerking met:
Denk ik.
Reacties